آغاز بازسازی بنای قاجاری 15 سال بعد از ثبت

به گزارش مجله سایه، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، آغاز بازسازی بنای قاجاری 15 سال بعد از ثبت انجام گرفت.

آغاز بازسازی بنای قاجاری 15 سال بعد از ثبت

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

خانه غلام حسین ساری اصلانی با تزئینات آجری و طرحهای متنوع بر بدنه که بیشتر سطوح داخلی بنای آن، پوشیده از آجر است و در بالای پنجره و سردرها شکل تزئینی به خود گرفته و نمای داخلی دیوار حیاط که ترکیبی از تزئینات آجری و سطوح گچی و 9 بهمن 1384 به شماره 13942 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده، با اختصاص اعتبار مورد احتیاج بازسازی می گردد.

امید قادری، مدیر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه با بیان اینکه اعتبار مورد احتیاج برای بازسازی اساسی بخشهای آسیب دیده این بنا اختصاص پیدا نموده، گفت: ضلع غربی حیاط اندرونی این بنا کاملا تخریب شده بود که توسط این اداره کل بازسازی شده است.

او همچنین به بارندگی های سال گذشته در کشور اشاره نمود که به بخش دیگری از این بنا خسارت شدیدی وارد نموده و افزود: در این بارندگی ها، ساختمان بخش شمالی حیاط کاملا تخریب و با توجه به اهمیت بنا، تمهیداتی برای بازسازی اضطراری آن انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای بازسازی این بنا از محل اعتبارات استانی، اعتباری بالغ بر 1500 میلیون ریال تخصیص پیدا نموده، افزود: اقدامات بازسازیی در دست اقدام شامل آواربرداری ضلع شمالی بنا و برطرف خطر موجود و سپس بازسازی دیواره ها و بام ساختمان انجام می گردد.

وی امیدوار است تا با تخصیص اعتبار کافی، فاز دوم بازسازی این بنا در سال آینده اجرایی گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3977

به "آغاز بازسازی بنای قاجاری 15 سال بعد از ثبت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز بازسازی بنای قاجاری 15 سال بعد از ثبت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید