فروش عمارت کاروانسرای زواره مسئله ای ندارد

به گزارش مجله سایه، ایسنا/ براساس سخنان رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان، فروش عمارت کاروانسرای زواره مسئله ای ندارد.

فروش عمارت کاروانسرای زواره مسئله ای ندارد

داستان چیست؟

مهدی مشهدی با بیان اینکه پرونده دو کاروانسرای تاریخی شاه عباسی اردستان برای ثبت در فهرست آثار جهانی به سازمان یونسکو ارسال شده، اظهار کرد: یکی از بناهایی که در سطح کشور ثبت جهانی آن در دستور کار است، کاروانسراهای شاه عباسی است که در کل کشور بیش از 990 کاروانسرا وجود دارد که بعضی از این کاروانسراها مشکل حریم دارند.

وی اضافه کرد: سال گذشته اکیپ ثبت جهانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، پس از بازدید از از کاروانسراهایی که در شهرستان اردستان وجود دارد دو مورد آن شامل کاروانسرای روستای بغمم و روستای ظفرقند را که ثبت ملی نیز هستند مورد تایید قرار دادند که پرونده این دو بنای ارزشمند برای ثبت در فهرست آثار جهانی به سازمان یونسکو ارسال شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان گفت: طرح توجیهی و مرمتی این دو بنا آماده شده است، ولی چون مالکیت این دو اثر با اوقاف است پیگیری ها اجرا شده تا با بازسازی به صورت اجاره بلند مدت برای دو روستا مورد بهره برداری قرار گیرد، هر چند این دو اثر دارای هزینه قابل توجهی هستند، ولی با توجه به حفظ بنا می توانیم کاروانسرای روستای بغم را با چهار میلیارد تومان و کاروانسرای روستای ظفرقند را با هزینه کمتری مورد بهره برداری قرار دهیم.

مشهدی با اشاره به خبر فروش عمارت کاروانسرای شهر زواره گفت: این بنای تاریخی دارای مالک خصوصی است و برای فروش آن مسئله ای وجود ندارد. هنوز اطلاعیه فروش این عمارت به اداره میراث فرهنگی نرسیده است، ولی اداره میراث فرهنگی سیاستی برای خرید بنا ندارد. وی در مورد فرو ریختن بعضی از تزئینات مسجد جامع اردستان در اثر بارندگی نیز گفت: اطلاع دقیقی از این اتفاق ندارم و پس از آنالیز نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6107

به "فروش عمارت کاروانسرای زواره مسئله ای ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش عمارت کاروانسرای زواره مسئله ای ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید