دیدنی های پوکت؛ جزیره بهشتی

به گزارش مجله سایه، پوکت با جاذبه های دیدنی وصف نشدنی اش می تواند سفری خاطره انگیز را به گردشگران خود هدیه دهد.

دیدنی های پوکت؛ جزیره بهشتی

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

پوکت یکی از شگفت انگیزترین جزایر توریستی در جهان است که در جنوب غربی کشور تایلند قرار گرفته است. این جزیره دیدنی میان گردشگران صندلی ویژه ای دارد؛ زیرا آن ها بر این باور هستند که این جزیره حیرت آور تمام ویژگی های یک مکان خارق العاده برای گذراندن تعطیلاتی بی نظیر را دارد. پوکت با جاذبه های دیدنی وصف نشدنی اش می تواند سفری خاطره انگیز را به گردشگران خود هدیه دهد. در اینجا شما را با برخی از جاهای دیدنی پوکت که در تور پوکت می توانید برای دیدن آن ها برنامه ریزی کنید، آشنا می کنیم.

بهترین تورهای پوکت از آژانس های مختلف را می توانید در خبرنگاران پیدا کنید و سفرتان را با هزینه کمتری برنامه ریزی کنید.

جزایر فی فی (Phi Phi Islands)

امکان ندارد اسم پوکت را شنیده باشید، ولی نام جزایر فی فی به گوش تان نخورده باشد. اصلا سفر به پوکت بدون دیدن این جزایر فوق العاده زیبا که نمونه اشان در جهان کم است، فایده ندارد. این جزایر یکی از پرطرفدارترین نقاط توریستی تایلند هستند که در روز قایق های مختلفی به آن ها در حال رفت و آمد هستند. این جزایر از دو جزیره مهم از جمله فی فی کوچک و فی فی بزرگ تشکیل می گردد. فی فی کوچک خالی از سکنه است، ولی غاری شگفت انگیز به نام Viking در آن واقع شده است که به جذابیت های آن افزوده است. غارهای مرموز و هیجان انگیز، طبیعت فوق العاده دیدنی، سواحل مرجانی مناسب شنا و غواصی برخی از دیدنی های جذاب این جزایر هستند.

جزیره فانگ انگا (Phang Nga Bay)

جذابیت جزیره حیرت انگیز فانگ انگا بیشتر به خاطر سنگ های آهکی سربرافراشته از دل دریا است. جزیره فانگ انگا همچنین به دلیل فیلمبرداری یکی از فیلم های سری جیمز باند با نام جزیره جیمز باند نیز شناخته می گردد. غا رهای جذاب، تالاب های دیدنی، سواحل بکر و شگفت انگیز و آسمان آبی از جمله جاذبه های دیدنی این جزیره در پوکت هستند که باید حتما آن ها را از نزدیک تماشا کرد. قایق سواری، ماهیگیری و غواصی در میان سنگ های آهکی این جزیره، خاطره ای است که هیچگاه از ذهن شما پاک نخواهد شد.

منطقه قدیمی پوکت

منطقه قدیمی پوکت با انواع مقبره ها، موزه ها، بناها و معبدهای زیبا با معماری بی نظیر یکی از جاذبه های دیدنی این جزیره است. از معابد دیدنی این منطقه باستانی می توان به معبد بودا و چینی اشاره نمود. رستوران ها و کافه های زیادی نیز در منطقه قدیمی پوکت برای گردشگران فراهم شده است. همچنین در این منطقه تاریخی می توانید از انواع فروشگاه های نقاشی و صنایع دستی، سوغاتی خریداری کنید.

مجسمه بودای بزرگ

مجسمه بودای بزرگ یکی از نقاط توریستی و دیدنی جزیره پوکت در تایلند به شمار می رود. ارتفاع این مجسمه 45 متر است و به راحتی از دوردست دیده می گردد. با حضور در این مکان می توانید نمایی مبهوت نماینده و 360 درجه از جزیره را تماشا نموده و در کنار آن کلی عکس یادگاری بگیرید و خاطره خود را از سفر به این نقطه ثبت کنید.

پارک تفریحی فانتازیا (Phuket FantaSea)

پارک فانتازیا پوکت به دیزنی لند جنوب شرقی آسیا معروف است و همین طور نماد فرهنگ، تاریخ و هنر تایلند به شمار می رود. فانتازیا از جاذبه های متنوع و سرگرم نماینده ای از جمله سیرک های مهیج، فروشگاه های فراوان و نمایش ها و رویدادهای فرهنگی برجسته و بزرگی برخوردار است. غذا خوردن در رستوران بوفه گلدن کیناری نیز از جذابیت های این پارک تفریحی محسوب می گردد.

ساحل پاتونگ (Patong Beach)

این ساحل افسانه ای و بهشتی در قلب پوکت، درست موازی با خیابان شلوغ بانگلارود (Bangla Road) واقع شده است. ساحل پاتونگ یکی از مهم ترین سواحل عمومی پوکت است که به خاطر فاصله کم با بیشتر هتل ها و مراکز تجاری و خرید، بسیار شلوغ و پرطرفدار است. در ساحل پاتونگ تمام تفریحات آبی از جمله شنا، غواصی، قایق سواری، اسکی روی آب و دیگر ورزش های آبی فراهم شده است. اگر به دنبال ساحلی آرامش بخش و بکر می گشت، پیشنهاد می کنیم که حتما به ساحل کارون سری بزنید.

آکواریوم پوکت

آکواریوم پوکت از مجموعه بی نظیری از ماهیان رنگارنگ استوایی و لاک پشت های بزرگ، مرجان ها و گونه های دیگری از جانوران دریایی تشکیل شده است. تونل 10 متری این آکواریوم که در زیر آب قرار گرفته، بسیار میان گردشگران محبوب است.

رستوران لاگریتا (La Gritta)

رستوران لاگریتا یکی از دنج ترین رستوران های پوکت برای قرارهای عاشقانه است. محیط زیبایی که این رستوران درست رو به دریا پیش روی شما به نمایش گذاشته، همراه با غذاهای خوش طعمی که در آن سرو می گردد، این رستوران را به یکی از رستوران های پرطرفدار پوکت تبدیل نموده است.

خیابان بانگلارود (Bangla Road)

خیابان بانگلا دارای مراکز خرید متعددی است و بی شک یکی از اولین مقاصد دوست داران خرید در پوکت خواهد بود. اگر علاقه مند به آشنایی بیشتر با فرهنگ و زندگی مردم تایلند هستید نیز حتما از این خیابان که زندگی در آن جریان دارد، دیدن کنید.

معبد وات چالونگ (Wat Chalong)

معابد بودایی نمایانگر کشور تایلند هستند و در نقطه نقطه این کشور دیده می شوند. معماری جالب این معابد هواداران خود را دارد. در جزیره پوکت نزدیک به 29 معبد بودایی وجود دارد. معبد وات چالونگ که در 8 کیلومتری شهر واقع شده، از جمله معروف ترین این معابد که بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. معماری بی نظیر و نقاشی های موجود بر روی دیوارهای این معبد، گردشگران فراوانی را به این معبد می کشاند.

باغ وحش پوکت

باغ وحش پوکت نزدیک به معبد چالونگ قرار گرفته است و دارای مجموعه ای از حیوانات مختلف است. تماشای شامپانزه های بامزه که ادای آدم ها را در می آوردند، هنرنمایی تمساح ها و پایکوبی گروهی فیل ها، همه از تجربه های بی نظیر سفر به پوکت هستند که نباید آن ها را از دست بدهید. پیشنهاد می کنیم حتما آب میوه های خوشمزه ای که در دکه های جلوی درِ باغ وحش به فروش می رسند را امتحان کنید. این آب میوه ها شبیه یخ در بهشت های خودمان هستند که با میوه های طبیعی استوایی و شیره نارگیل درست می شوند و خنکی آن ها در هوای گرم جزیره بسیار دلچسب است.

موزه تریک آی پوکت (Phuket Trickeye)

موزه تریک آی پوکت از موزه های سه بعدی و سرگرم نماینده و جالب در جهان است. همانطور که از نام این موزه پیدا است، این موزه دارای نقاشی های سه بعدی است که چشمان انسان را گمراه می نمایند. عکس دریافت با این نقاشی های زیبا یکی از کارهای هیجان انگیزی است که می توانید در این موزه انجام دهید.

پارک آبی اسپلش جانگل (Splash Jungle)

مگر می گردد به جایی که نزدیک دریا است سفر کرد و از پارک های آبی آن استفاده نکرد؟ پارک آبی اسپلش جانگل یک پارک آبی واقعا زیبا است که شهرت زیادی میان گردشگران دارد. این پارک آبی در ساحل دیدنی مای خائو (Mai Khao) قرار گرفته است. انواع تفریحات و سرسره های آبی در این پارک گنجانده شده تا گردشگران بتوانند از اوقات خود در این پارک لذت ببرند.

منبع: کجارو / کجارو / tripadvisor.com / smartertravel.com / planetware.com / thecrazytourist.com / phuket.com
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 521

به "دیدنی های پوکت؛ جزیره بهشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های پوکت؛ جزیره بهشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید