شانگهای و دیدنی های این شهر مدرن

به گزارش مجله سایه، شانگهای جزو معدود شهرهایی در جهان است که تلفیق مدرنتیه و سنتی را به زیبایی تمام به تصویر کشیده است

با جاذبه های زیبایی که در این شهر وجود دارد، هر سال میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است. برای آشنایی با جاذبه های این شهر با خبرنگاران همراه باشید.

شانگهای و دیدنی های این شهر مدرن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

باغی پرجاذبه

باغ یویوان از جاذبه های توریستی شانگهای و از جاذبه های گردشگری چین به شمار می رود که در قسمت مرکزی شهر بزرگ و شلوغ شانگهای قرار گرفته است. از این باغ توریست های زیادی دیدن می نمایند و از زیباترین باغ های چین به شمار می رود. استخرهای ماهی، ساختمان های سبک پاگودا و تعداد زیادی بامبو در این باغ کلاسیک چینی به چشم خواهد خورد.

پرسه در شانگهای قدیم

اگر می خواهید حال و هوای قدیم شانگهای را تجربه کنید سری به پیاده روهای محله زین تیان دی (Shanghai Xin Tian Di) بزنید. این منطقه نمایانگر شانگهای قرن 19 و 20 است. قدم زدن در پیاده روهای زین تیان دی، معادل سفر در زمان است. منازل مسکنی این منطقه هنوز اصالت معماری سنتی شان را حفظ نموده و کاشی کاری های قدیمی و دیوارهای آن حکایت از شانگهای کهن دارد.

ونیز از نوع چینی

شهر قدیمی ژوجیاجیو (ZHUJIAJIA ANCIENT TOWN) معروف به ونیز شانگهای، در حومه این شهر واقع شده و با سابقه ای 1700 ساله، از مناطق معروف کشور چین می باشد. در این شهر مانند ونیز ایتالیا برای جا به جایی، از قایق های مخصوص استفاده می شود.

شهر ژوجیاجیو از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شانگهای است و هر ساله گردشگران زیادی به منظور برای از این شهر راهی شانگهای می شوند. در سطح شهر چندین نهر و رود جاری است و 36 پل چوبی، سنگی و مرمرین روی این رودها کشیده شده است.

آسمان خراشی بی نظیر

مرکز اقتصادی دنیای شانگهای که در سال 2007 با ارتفاع 492 متر ساخته شده یک آسمانخراش زیباست و به عنوان بلندترین سازه سرزمین چین نامگذاری شده است. بلندترین هتل دنیا در این آسمانخراش واقع شده که طبقات 79 تا 93 را به خود اختصاص داده است. این بنا جایی مهیج برای بازدیدنمایندگان به حساب می آید.

برج مروارید شرقی

اگر به هر کدام از کارت پستال های شانگهای نگاهی بیندازید به احتمال فراوان برج مروارید شرقی را در آن مشاهده خواهید کرد. این برج با 468 متر ارتفاع، سومین برج بلند تلویزیون دنیا به شمار می رود.

طراحی جالب این بنا، آن را بخشی جدایی ناپذیر افق معروف شانگهای نموده است. اگر دوست دارید منظره ای بی نظیر را از ارتفاع بالا تماشا کنید این برج انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

سیرک دنیای

سیرک دنیای شانگهای، شهرت و معروفیتی فراتر از مرزهای چین دارد. این سیرک با نمایش حرکات آکروباتیک سنتی چینی و موسیقی که هم بزرگسالان و هم بچه ها را تحت تاثیر قرار می دهد، شناخته شده است. پس اگر به تماشای سیرک و حرکات محیرالعقول علاقه دارید این فرصت را از دست ندهید.

جشنواره فانوس

این جشنواره درواقع زمانی برای بازدید از باغ های رنگارنگ یویوان است. مردم شب را در خیابان به قدم زدن و شادی کردن می گذرانند در حالی که کل خیابان ها را فانوس رنگی کاغذی پر نموده است. به عنوان خوراکی مخصوص این جشن نیز، یوآن شیا یا تان گویوان- که نوعی پودینگ شیرین تشکیل شده از میوه و برنج است- درست نموده و می خورند. این جشنواره در پانزدهمین روز اولین ماه قمری چینی برگزار می شود.

جشنواره گردشگری شانگهای

اواسط سپتامبر با رژه در پایین جاده هوای های مرکزی یا جاده نان جینگ شرقی شروع شده و به برنامه های متنوع فرهنگی و توریستی، معرفی آخرین هتل ها، جاذبه های گردشگری و برگزاری چندیم کنفرانس توریسم و سفر می پردازد.

فرمول یک

در ماه سپتامبر، پیست جدید اتومبیلرانی بین المللی شانگهای، میزبان رقابت های فرمول یک ، اتومبیلرانی قهرمانی چین و جایزه بزرگ مسابقه موتورسیکلت می باشد.

جشنواره هنرهای بین المللی شانگهای

در اواخر آبان (نوامبر) و اوایل آذر (دسامبر)، برنامه ای یک ماهه است که شامل رویدادهای فرهنگی و هنرهای برجسته سال می شود. این دوسالانه حالت جشنواره دارد و هر اثری که در دو سال گذشته خلق شده باشد حق شرکت در آن را دارد.

جشنواره چای

ماه آوریل، شانگهای میزبان جشنواره سالانه دنیای چای است. چای بخش جدایی ناپذیر فرهنگ چینی است و این جشنواره مکان مناسبی برای کشف تاریخ و سنت چین به حساب می آید. این جشنواره به مدت یک هفته در شهر شانگهای برگزار شده و در آن طیف های گسترده ای از طعم های چای توسط شرکت های مختلف ارائه می شود. جشنواره فرهنگ چای کوشش دارد تا این نوشیدنی ملی را به شیوه ای مدرن به دنیایان عرضه نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 651

به "شانگهای و دیدنی های این شهر مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانگهای و دیدنی های این شهر مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید