سیاست های تکنولوژیک چین محدودتر می گردد ، انتقال فناوری مطلقا ممنوع!

به گزارش مجله سایه، گزارشهای جدید از پکن حکایت از آن دارند که چینی ها قصد دارند صادرات تکنولوژی را محدودتر از همواره پیگیری نمایند. این موضوعی است که بسیار مهم و قابل تامل است.

سیاست های تکنولوژیک چین محدودتر می گردد ، انتقال فناوری مطلقا ممنوع!

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بعضی منابع محلی در چین می گویند، دولت میخواهد یک قانون جدید برای جلوگیری از انتقال فناوری ایجاد کند. احتمال می رود دولت چین با تصویب این قانون عملا بر غیر قانونی بودن انتقال تکنولوژی تأکید کند.

پیش نویس قانون مذکور خواهان ممنوعیت دولت های محلی برای ارتباط با کسب و کارهای خارجی و انتقال تکنولوژی یا به عبارتی دقیق تر غیرقانونی اعلام کردن دسترسی خارجی ها به بازار داخلی است.

از مدت ها پیش، چین معتقد است که انتقال فناوری های داخلی به دیگر کشورها مخالف سیاست های این کشور است. اما روند فعالیت شرکت های چند ملیتی و فعال در عرصه انتقال تکنولوژی ادامه داشت.

اکنون گزارش شده که چین قوانینی جدید درباره سرمایه گذاری خارجی را آنالیز می نماید که بر عدم قانونی بودن انتقال فناری ها اجباری تاکید می نماید. این عمل را می توان یکی از مهمترین رفتارهای تلافی جویانه پکن علیه واشنگتن دانست که بر اساس رقابت در مورد تعرفه های دو جانبه بین دو اقتصاد بزرگ دنیا رخ می دهد.

لی برانتر، استاد اقتصاد و سیاست عمومی دانشگاه کارنگی ملون، در این خصوص می گوید: طیف گسترده ای از کارشناسان و ناظران بازار موافقند که طی سال های اخیر چین مجبور بود شرکت های چند ملیتی خارجی را به شرکای بومی تبدیل کند. این شرکت ها به عنوان یک شرط مهم برای دسترسی به بازار بین الملل محسوب می شد، اما بالا دریافت تنش های بین پکن و واشنگتن، عملا ادامه این جهت را غیرممکن نموده است..

این قانون در شرایطی مطرح می گردد که در حال حاضر واشنگتن و پکن در حال کوشش برای مذاکره بر توافق در مورد جنگ تجاری خود هستند و وعده داده اند تا تعرفه های جدید برای کالاهای وارداتی را توقف نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 463

به "سیاست های تکنولوژیک چین محدودتر می گردد ، انتقال فناوری مطلقا ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های تکنولوژیک چین محدودتر می گردد ، انتقال فناوری مطلقا ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید