سفرای مجارستان، هلند و ایرلند استوارنامه خود را تسلیم ظریف کردند

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران، یانوش کوواچ سفیر جدید مجارستان رونوشت استوارنامه خود را به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تسلیم کرد.

سفرای مجارستان، هلند و ایرلند استوارنامه خود را تسلیم ظریف کردند

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه تور کانادا 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ظریف در این ملاقات، با اشاره به سفر نخست وزیر مجارستان و حضور سفیر آشنا به زبان فارسی گفت: سفر نخست وزیر مجارستان به جمهوری اسلامی ایران و آشنایی سفیر جدید به زبان فارسی، همگی می تواند زمینه های مناسبات دو کشور را در چهارچوب منافع متقابل، با پیشرفت هرچه بیشتر روبرو سازد.

یانوش کوواچ نیز با اشاره به پیشرفت های گسترده ای که تهران نسبت به گذشته پیدا نموده است، ابراز امیدواری کرد: در مرحله جدید چندین قرارداد را در چهارچوب سفر متقابل مقامات عالیه جمهوری اسلامی ایران بزودی به امضا برسانیم و بتوانیم مناسبات فیمابین در عرصه های مالی، تجاری، گردشگری و فرهنگی را با برگزاری کمیسیون مالی دو کشور در اولین فرصت ممکن گسترش دهیم.

ملاقات سفیر جدید هلند با وزیر امور خارجه کشورمان

بر اساس این گزارش، سوزانا تراستال سفیر هلند نیز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

ظریف با اشاره به زمینه های همکاری دوجانبه دو کشور گفت: همکاریهای دوجانبه دو کشور فرایند خوبی داشته و ما تصور می کنیم در چهارچوب نتایج توافق وین، چشم انداز و فرصت های کسترده جدیدی برای دو کشور فراهم شده است که می توانیم با شناخت این ظرفیت ها بویژه در عرصه های مالی، محیط زیست، کشاورزی گام های بلندی در راستای منافع متقابل برداریم.

خانم تراستال نیز با اشاره به اراده دولت هلند برای گسترش روابط دوجانبه دو کشور گفت: هلند اراده جدی برای پشت سر گذاشتن شرایط گذشته مناسبات و ورود به مرحله جدیدی از مناسبات با فعال سازی بخش مالی دو کشور را در دستور کار دارد و ما در زمینه های محیط زیست، آب، فرهنگی آمادگی گسترش همکاریهای دو کشور را داریم.

ملاقات سفیر جدید ایرلند با ظریف

برنارد وارد سفیر جدید غیرمقیم ایرلند نیز با دکتر محمدجواد ظریف ملاقات و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

ظریف با اشاره به تحولات جدید در پرتو آثار توافق وین گفت: ما می توانیم در زمینه های سیاسی رایزنی ها و گفتگوهای فیمابین را در زمینه منطقه ای و جهانی افزایش داده و ظرفیت ها و همکاری های دوجانبه را در ارتباط با تقویت عرصه های همکاری های مالی، پارلمانی و فعال سازی بخش های خصوصی تجاری را گسترش دهیم.

برنارد وارد نیز با اشاره به تحولات و شرایط داخلی مالی ایرلند که رو به جلو بوده است، گفت: ما امیدواریم بتوانیم زمینه های جدید مناسبات دو کشور را در مرحله پس از اجرای توافق وین، با گام های نوینی همراه سازیم و ظرفیتهای مالی دو کشور را گسترش دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2345

به "سفرای مجارستان، هلند و ایرلند استوارنامه خود را تسلیم ظریف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرای مجارستان، هلند و ایرلند استوارنامه خود را تسلیم ظریف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید