رونمایی از خودرو پرنده چینی درنمایشگاه پکن

به گزارش مجله سایه، شرکت اکس پنگ که رقیب شرکت خودروسازی تسلای آمریکاست، در نمایشگاه اتومبیل پکن خاطرنشان کرد قصد سرمایه گذاری در فناوری خودروهای پرنده را دارد و نمونه اولیه یک خودروی پرنده را در نمایشگاه اتومبیل پکن به معرض نمایش گذاشت.

رونمایی از خودرو پرنده چینی درنمایشگاه پکن

به گزارش خبرگزاری مالی ایرانبه نقل از راشا تودی، شرکت تولیدنماینده خودروهای برقی اکس پنگ چین اعلام نمود بر روی یک خودروی پرنده کار می نماید و نمونه اولیه آن را در نمایشگاه اتومبیل پکن به معرض نمایش گذاشت. این نمایشگاه بزرگترین رویداد بین المللی در صنعت خودروسازی است که از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا برگزار می گردد.

شرکت اکس پنگ که رقیب شرکت خودروسازی تسلای آمریکاست، در این نمایشگاه که در روز شنبه شروع به کار کرد، اعلام نمود قصد سرمایه گذاری در فناوری خودروهای پرنده را دارد. مدیرعامل این شرکت گفت این خودروسازی در استارتاپ تاکسی های هوایی اکس پنگ هیتک سرمایه گذاری می نماید و حداکثر سهام آن را در اختیار دارد.

این استارتاپ در حال ساخت یک خودروی پرنده است که در ارتفاع پایین پرواز می نماید و شبیه پهپاد است. این خودرو 8 موتور جت توربینی دارد و می تواند دو سرنشین را در ارتفاع بین 5 تا 25 متر حمل کند.

این خودروی پرنده هنوز در حال ساخت است و معین نیست چه زمانی وارد بازار می گردد. سایر خودروسازان مثل تویوتا و ولوو هم بر روی فناوری مشابهی کار می نمایند.

خودروسازی اکس پنگ که مقر آن در گوانجوی چین است معین نکرد چقدر برای ساخت این فناوری هزینه خواهد نمود ولی اعلام نمود قبل از توسعه سرمایه گذاری در این بخش، دورنمای فضای حمل و نقل هوایی را آنالیز می نماید. این شرکت پس از ارائه پیروز سهام خود در بازار بورس نیویورک، حدود 1.5 میلیارد دلار برای تامین هزینه تحقیقات و توسعه خود به دست آورد.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 5307

به "رونمایی از خودرو پرنده چینی درنمایشگاه پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از خودرو پرنده چینی درنمایشگاه پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید