روسیه: به مسائل خودتان برسید

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه خطاب به کشورهای غربی که بازداشت آلکسی ناوالنی منتقد روس را دستاویزی برای اعمال فشار بر دولت مسکو، از راه ترغیب مردم به برگزاری تظاهرات های خشونت آمیز قرار داده اند، هشدار داد که بهتر است نگران شرایط دموکراسی در میان مردم خودشان باشند.

روسیه: به مسائل خودتان برسید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی در این باره اضافه کرد: روی مسائل خودتان که تعدادشان هم کم نیست؛ تمرکز کنید.

در واکنش به محکومیت رفتار مسکو در قبال معترضان روس نیز، زاخارووا اضافه کرد: چنین اظهاراتی از سوی کشورهایی که نیروی پلیسشان از توسل به ابزار سرکوب تظاهرات ابایی ندارد؛ عجیب به نظر می رسد.

زاخارووا ادامه داد: برای سرکوب جلیقه زردهای فرانسه باشد یا معترضانی که مقابل کنگره آمریکا جمع شده بودند؛ پلیس این کشورها نه تنها از باتوم، بلکه از گاز اشک آور، گلوله پلاستیکی و لوله آب فشار قوی استفاده می نماید.

آلکسی ناوالنی 44 ساله پس از گذراندن دوران درمان در آلمان و به محض بازگشت به روسیه در فرودگاه مسکو بازداشت شد. مقامات روسیه در شرح دلیل بازداشت ناوالنی می گویند که وی قوانین مربوط به آزادی به قید التزام را نقض نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6941

به "روسیه: به مسائل خودتان برسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: به مسائل خودتان برسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید