ملاقات وزرای دفاع آمریکا و افغانستان در حاشیه نشست ناتو درولز

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران: چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا و بسم الله خان محمدی لحظاتی قبل در حاشیه نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ولز انگلیس ملاقات کردند.

ملاقات وزرای دفاع آمریکا و افغانستان در حاشیه نشست ناتو درولز

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا و بسم الله خان محمدی لحظاتی قبل در حاشیه نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ولز انگلیس ملاقات کردند.

جزئیاتی از این ملاقات و گفت وگوها منتشر نشده است.

پیش از این اعلام شده بود که موضوع افغانستان و ماندن یا رفتن نیروهای خارجی از این کشور در صدر گفت وگوهای سران ناتو در ولز قرار گرفته است.

بنابراین انتظار می رفت که با اعلام نتایج انتخابات افغانستان، رئیس جمهور جدید این کشور در اجلاس سران ناتو در ولز شرکت کند اما بدلیل طولانی شدن فرایند بازشماری و ابطال آرای دور دوم انتخابات این کشور، همچنین ایجاد شکاف های عمیق بین تفاهم کاندیداهای افغان، فرایند انتخابات هنوز به انتها نرسیده است.

به همین دلیل کاخ ریاست جمهوری افغانستان بسم الله خان محمدی وزیر دفاع این کشور را برای حضور در نشست ناتو در ولز انتخابات کرد.

نشست ناتو در 13 و 14 شهریورماه (4 و 5 سپتامبر) در شهر ولز در انگلیس برگزار می گردد.

اکنون که انتخابات رئیس جمهور جدید افغانستان همچنان در ابهام قرار گرفته است و نشست ناتو نیز در حال برگزاری است بایستی غرب بویژه آمریکا برای امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن صبر کند.

در عین حال به نظر می رسد که غربی ها و دولت افغانستان تا انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور برای ادامه همکاری های نیروهای بین المللی با نیروهای امنیتی افغان به توافق برسند.

زیرا پیش شرط هایی که حامد کرزی رئیس جمهور کنونی افغانستان برای امضای پیمان امنیتی با آمریکا مبنی بر آمدن صلح، توقف عملیات شبانه و حملات هوایی به مناطق مسکونی گذاشته بود هنوز پابرجاست.

از سوی دیگر، مهمترین شرط کرزی که آمدن صلح و ثبات در افغانستان است هنوز برآورده نشده است.

پیش از این عبدالله و احمدزی 2 کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان که هنوز در اختلاف های چه کسی رئیس جمهور گردد بسر می برند؛ حمایت و امضای خودشان را از پیمان امنیتی کابل-واشنگتن اعلام نموده بودند.

با این حال، حامد کرزی امضای پیمان امنیتی با آمریکا را به رئیس جمهور آینده افغانستان پاس داده همچنین از زمان برگزاری انتخابات نیز حدود 6 ماه می گذرد و نتیجه انتخاب مردم افغانستان نیز تعیین نشده است بایستی منتظر روزهای آینده ماند تا غربی ها برای مشروعیت بخشی به حضور نظامیان شان چه گزینه ای را انتخاب می نمایند؟ گزینه صفر یا صفر گزینه.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1820

به "ملاقات وزرای دفاع آمریکا و افغانستان در حاشیه نشست ناتو درولز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات وزرای دفاع آمریکا و افغانستان در حاشیه نشست ناتو درولز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید