ملاقات باقری و گروسی در وین

به گزارش مجله سایه، علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در ادامه رایزنی های فشرده دیپلماتیک عصر سه شنبه (به وقت محلی) با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین ملاقات کرد.

ملاقات باقری و گروسی در وین

به گزارش ایرنا، در این ملاقات دو طرف درباره همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به بحث و گفتگو پرداختند.

دور هشتم مذاکرات برطرف تحریم ها از 6 دی ماه در وین شروع شده و تا به امروز بخشی زیادی از متون توافق نهایی نگارش شده است. دیروز (دوشنبه) مذاکره کننده ارشد کشورمان با نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی برای گفت وگو درباره بعضی موضوعات به جای مانده ملاقات کرد.

عصر دیروز نیز ملاقاتی میان علی باقری در کسوت معاون سیاسی وزیر امور خارجه با الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش برگزار گردید که در جریان این ملاقات طرفین در خصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات مذاکرات وین گفت وگو کردند.

در مجموع، جلسات برگزارشده پس از بازگشت هیأت ها به وین در فضایی رو به جلو و سازنده برگزار گردیده و در خصوص موضوعات به جای مانده بحث هایی جدی انجام شده است.

با توجه به تکرار مداوم ضرب الأجل ها و تاریخ های مختلف برای سرانجام مذاکرات از سوی رسانه های غربی، باید گفت که رسیدن به خط سرانجام و دستیابی به تفاهم در وین تنها نیازمند اتخاذ تصمیمات لازم از سوی طرف های غربی به ویژه در حوزه برطرف تحریم هاست.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 11168

به "ملاقات باقری و گروسی در وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات باقری و گروسی در وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید