در هایی کوچک به سوی فضا های خیالی در قفسه های کتاب

به گزارش مجله سایه، وب سایت یک پزشک: ممکن است این روز ها هشتگ یا عکس و ویدیو های ویرال شده book nook را در شبکه های اجتماعی زیاد دیده باشید. ایده ای که خیلی ساده از یک هنرمند ژاپنی آغاز شد، ولی اکنون به یکی از بزرگ ترین ترند های سال بدل شده و در سراسر دنیا طرفدارانی دارد.

در هایی کوچک به سوی فضا های خیالی در قفسه های کتاب

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

book nook به جهان های کوچک و مینیاتوری ساخته شده در لابه لای کتاب ها و قفسه های کتاب گفته می گردد. عموما بوک نوک ها شبیه به درب ها یا راهرو هایی هستند که می خواهند شما را به جهانی خیالی پشت قفسه های کتاب ها ببرند.

بوک نوک ها شبیه به یک کتاب قطور هستند که تو خالی شده و شامل دیوار ها و کوچه هایی نورانی برای خیال پردازی می شوند. می توانید بوک نوک ها را در قفسه کتاب های خود قرار دهید و آغاز به خیال پردازی کنید که انتهای این خیابان به کجا می رسد.

این مفهوم و طراحی چنان محبوبیتی پیدا نموده است که طی دور روز، زیرشاخه r/booknooks در سایت رددیت نزدیک به 800هزار عضو پیدا کرد.

در سال 2018، هنرمند ژاپنی به نام موندا (Monde) برای اولین بار یک بوک نوک ساخت. توییت او با عنوان back alley bookshelf بیش از 179هزار بار لایک شده است و منبع الهام بخشی دیگران شد.

هنرمندان زیادی با دیدن بوک نوک ماندا، ایده های خلاقانه و ابتکاری به سرشان زده و علاقه مند شدند بوک نوک خود را بسازند. بعضی از این طرح ها روی سایت رددیت از 3700 تا 63700 رای در یک روز به دست آوردند.

رسیدن به رویا ها در ابعاد کوچک

ساختن یک فضای کوچک و مینیاتوری، ولی دنج و گرم و صمیمی هنر می خواهد و هرکسی نمی تواند وارد این حوزه گردد. مهم تر اینکه باید چیزی بسازی که نزدیک به خیال تو باشد و دیگران هم با خیال تو همراه شوند.

اکنون، سایت رددیت چندین زیرشاخه با عناوین بوک نوک دارد. حتی زیرشاخه هایی برای هدایت و یاری به ساخت آن ها مشابه r/guidebooknook ساخته شده و بسیار پرطرفدار هستند. پای توسعه دهنده ها و برنامه نویس ها هم به این وادی باز شده و یک برنامه نویس با استفاده از مدل های سه بعدی و بعد چاپگر های سه بعدی بوک نوک خود را ساخته است.

غالب طرح های بوک نوک از کتاب های هری پاتر و ساختمان های قرون وسطایی الهام گرفتند. اینکه چرا مردم از میان این همه کتاب فانتزی و خیال پردازگونه سراغ هری پاتر برای ساخت بوک نوک می فرایند؛ کمی عجیب، ولی جالب است.

بوک نوک ها فقط به کتاب و قفسه های کتاب محدود نشده و طرح های خلاقانه زیادی برای جای جای خانه زده شده است. پریز برقی که باز می گردد و شما را وارد یک جهانی کوچک خیالی می نماید یا درب های کوچکی که کنار تخت خواب تعبیه شده و یک زندگی شاد را نشان می دهد.

بوک نوک ها برای ایده پردازی هیچ محدودیتی ندارند و شما می توانید به رویا های خود در ابعادی بسیار کوچک برسید.

منبع: برترین ها
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2376

به "در هایی کوچک به سوی فضا های خیالی در قفسه های کتاب" امتیاز دهید

1 کاربر به "در هایی کوچک به سوی فضا های خیالی در قفسه های کتاب" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در هایی کوچک به سوی فضا های خیالی در قفسه های کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید