در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

به گزارش مجله سایه، دختران کشور موریتانی از کودکی به کمپ های چاق شدن اجباری می فرایند و این یعنی شروع یک چالش برای این دختران که جسم و فکر آن ها را هم زمان تحت تاثیر قرار می دهد.

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس های زیبایی از منطقه ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر فرق دارد. در حالی که در بیشتر منطقه ها جهان زنان و دختران آرزوی داشتن اندامی ایده آل را در سر می پرورانند، در کشور موریتانی در غرب آفریقا چاق بودن، یک ویژگی مثبت در زنان به شمار می رود. با خبرنگاران همراه باشید تا درباره این قبیله عجیب بیشتر بدانید.

هرچه چاق تر زیبا تر

ملکه زیبایی در کشور موریتانی بر همین اساس انتخاب می گردد و معیار انتخاب همسر نیز در همین جمله خلاصه می گردد. چاق بودن برای دختران موریتانی و آینده آن ها حیاتی و بسیار مهم است، زیرا اگر دختری لاغر و نحیف باشد، شانس زیادی برای داشتن یک ازدواج پیروز نخواهد داشت.

هر چقدر حجم یک زن بیشتر باشد، مساحت بیشتری از قلب مرد را به تسخیر خود در می آورد

دختران از پنج سالگی در زمان مشخصی از سال به این کمپ ها می فرایند و مراسم خاصی با نام اللبلوح برای آنان اجرا می گردد. در این مراسم، مواد غذایی پر چرب و پر کالری را به زور به خورد آن ها می دهند.

این کمپ ها در قلب مزارع موریتانی بنا شده اند. دختران 5 تا 9 ساله، روزانه 2 کیلو ارزن مخلوط شده با روغن حیوانی و 20 لیتر شیر شتر می نوشند. یعنی چیزی معادل 16000 کالری در روز که این اندازه 8 برابر اندازه متعادل مصرفی بدن یک فرد بالغ است، چه برسد به یک کودک پنج ساله و یا کوچک تر!

شکنجه با چوب

صاحبان کمپ که زنان میانسال هستند با چوب روی ساق پا ها، ران ها و… فشار می آورند تا بنا به گفته آن ها بافت های بدن دختران شُل گردد و فرآیند چاق شدن سرعت بیشتری بگیرد. آن ها ضمناً این کار از شیوه های تنبیهی دیگری نیز استفاده می نمایند. از جمله قرار دادن چوب لای انگشتان و فشار دادن آن در بد ترین شکل ممکن.

دخترانی که طبق برنامه پیش می فرایند، تا 12 سالگی به وزن هشتاد و در 15 سالگی به وزن بیش از 100 کیلوگرم می رسند. در این وقت چهره آن ها شبیه زنان سی ساله و یا بیشتر به نظر می رسد.

ترک های پوستی سفید، نشانی از خوشبختی

ترک های پوستی سفید رنگ ناشی از چاقی، نشانی از خوشبختی زن موریتانیایی است.

آگاهی و آغازی برای یک انتها

اما در سال های اخیر آگاهی دختران موریتانی بیشتر شده است. رسانه های جمعی و توسعه شبکه های ارتباطی، نقش مهمی در آگاهی بخشی به این زنان دارند. آن ها دیگر نمی خواهند به اجبار چاق شوند. زنان در کشور موریتانی توانسته اند 20 درصد از جایگاه های مجلس را به خود اختصاص دهند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عجیب ترین رکورد های ثبت شده در گینس را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 11510

به "در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید