معرفی شیک ترین فرودگاه جهان: فرودگاه اسکوکوزا!

به گزارش مجله سایه، فرودگاه بین المللی اسکوکوزا | Skukuza Airport

در جنوبی ترین قسمت پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی، فرودگاهی قرار گرفته است که بدون شک زیباترین و شیک ترین فرودگاه جهان است. این فرودگاه، اسکوکوزا نام دارد و دروازه ورود گردشگران به پارک ملی کروگر محسوب می گردد. اخیرا فرودگاه اسکوکوزا مورد بازسازی قرار گرفته و با طراحی مدرن و جدیدش بیشتر شبیه به یک هتل لوکس 5 ستاره شده است! فضای داخل فرودگاه بسیار دلنشین و گرم و صمیمی است و برترین استقبال از جهانگرد هایی است که برای لذت بردن از تورهای سافاری و تماشای حیات وحش به این منطقه آفریقایی سفر می نمایند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به شیک ترین فرودگاه جهان بزنیم.

معرفی شیک ترین فرودگاه جهان: فرودگاه اسکوکوزا!

شیک ترین فرودگاه جهان

هنگامی که برای اولین بار قدم به فرودگاه اسکوکوزا می گذارید احساس می کنید که وارد لابی یک هتل لوکس و 5 ستاره شده اید! این محوطه شیک در واقع بخش چک-این فرودگاه است! همه چیز در این فرودگاه به زیبایی تمام طراحی شده است و هدف ارائه راحتی و صمیمیت هرچه بیشتر به مسافران بوده است. فرودگاه اسکوکوزا فرودگاهی کوچک است و پروازهای داخلی مسافران را برای بازدید از پارک ملی به این منطقه می آورد. هر پروازی که در فرودگاه اسکوکوزا فرود می آید معمولا 20-30 مسافر را پیاده می نماید. به همین علت نیازی به فضای بسیار وسیع و بزرگ نیست و همین لابی شیک و دلنشین برای این تعداد کفایت می نماید.

وقتی چک-این بلیط را انجام دادید می توانید گشتی در اطراف بزنید: چندین مبل و کاناپه شیک و راحت با کوسن های نرم و زیبا در انتظار شما هستند. سالن انتظار بیرون هم یکی از گزینه های شما برای استراحت است. البته این را باید اضافه کنیم که سالن انتظار در واقع یک حیاط کوچک در فضای باز است و می توانید در حالیکه نوشیدنی خنک و دلچسبی را می نوشید از هوای مطبوع لذت ببرید. روال سوار شدن به هواپیما هیچ شباهتی به فرودگاه های بزرگ ندارد: خبری از بلندگوهای پرسرو صدا نیست و به علت تعداد کم مسافران همه می دانند که باید سوار هواپیما بشوند! معمولا یکی از کارکنان شماره پرواز را اعلام می نماید و شخصا به مسافران می گوید ک سوار هواپیما بشوند. شاید یکی از مزیت های این فرودگاه کوچک این باشد که احتمال جا ماندن از پرواز بسیار پایین است و می توانید تا زمان پرواز روی یکی از مبل های راحت فرودگاه لم بدهید و استراحت کنید.

طراحی شیک ترین فرودگاه جهان

فرودگاه اسکوکوزا در سال 1958 افتتاح شده است. اما در واقع، پس از طراحی نو بود که نام این فرودگاه بر سر زبان ها افتاد و بیش از پیش مورد توجه گردشگران و رسانه ها نهاده شد. طراحی فرودگاه اسکوکوزا به وسیله گری (Grey) در ژوهانسبورگ صورت گرفته است. همان طور که گفتیم این فرودگاه راه ارتباطی گردشگران با پارک ملی کروگر است؛ به همین علت تمرکز گری بر استفاده از اشکال و رنگ های طبیعی بوده است. ظاهر بیرونی این فرودگاه به شکل هرم طراحی شده تا با بازتاب نور خورشید از لابلای درخت ها هم قابل تماشا باشد. گری در خصوص طراحی فرودگاه اسکوکوزا شرح می دهد: ما برای انتخاب و طراحی رنگ، بافت و فرم از منظره ها و چشم اندازهای آفریقایی الهام گرفتیم. می خواستیم این فرودگاه بخشی از طبیعت اطرافش باشد و به مسافران حس طبیعت آفریقایی را القاء کند.

مشخصات فرودگاه

فرودگاه اسکوکوزا قادر به پذیرش 400 مسافر در روز است که هر پرواز به طور میانگین 20 مسافر را جابجا می نماید. در این فرودگاه پارکینگ شبانه روزی وجود ندارد، با این حال شرکت مشهور اویس در فرودگاه دفتر دارد و خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می نماید.

شیک ترین فرودگاه جهان در محوطه پارک ملی و در دل طبیعت آفریقایی نهاده شده است. به همین علت تدابیر لازم برای حفظ محیط زیست و احترام به حیات وحش منطقه صورت گرفته است. فرودگاه تنها یک باند دارد که از ساعت 9 صبح تا 3 بعدازظهر فعال است و پس از آن هیچ پروازی انجام نمی گردد تا سر و صدای هواپیما باعث آلودگی های صوتی بیشتر نگردد. پروازهای مستقیمی از ژوهانسبورگ و کیپ تاون به فرودگاه اسکوکوزا انجام می گردد و گردشگران را برای بازدید از پارک ملی حیات وحش به این منطقه می آورند.

پارک ملی کروگر | Kruger National Park

پارک ملی کروگر یکی از بزرگ ترین منطقه ها حفاظت شده در آفریقاست و مساحتی بالغ بر 19485 کیلومتر مربع را شامل می گردد. پارک ملی کروگر یکی از برترین مقاصد برای سافاری محسوب می گردد و بسیاری از گردشگران برای سافاری و بازدید از حیات وحش آفریقا به این پارک ملی سفر می نمایند. در این پارک تورهای سافاری خصوصی وجود دارد و مسافران را به سفری هیجان انگیز در دل طبیعت آفریقایی می برد. البته تورهای آفریقای جنوبی هم در بخشی از برنامه سفر خود سفاری در دل این پارک را به مسافران ارائه می نمایند. بنابراین اگر قصد دارید با استفاده از تور آفریقای جنوبی به این کشور سفر کنید به احتمال زیاد بازدید از پارک ملی کروگر هم بخشی مهم از سفرتان خواهد بود. در پارک ملی کروگر حیواناتی مثل فیل، شیر، کرگدن آفریقایی، بوفالو و پلنگ وجود دارد و می توان تجربه ای نزدیک از حیات وحش بکر آفریقایی را در این پارک به دست آورد.

فرودگاه های رکورددار

همان طور که در مطالب قبلی هم اشاره کردیم فرودگاه چانگی سنگاپور در ششمین سال متوالی عنوان برترین فرودگاه جهان را کسب نموده است. برای اینکه فرودگاهی بتواند عنوانی خاص را کسب کند باید در یک زمینه منحصربفرد باشد. فرودگاه اسکوکوزا اگرچه فرودگاه بزرگی نیست و قابل ملاحظه با فرودگاه های بزرگ و مدرن جهان نیست اما حداقل توانسته از لحاظ دکوراسیون و طراحی منحصربفرد باشد و عنوان شیک ترین فرودگاه جهان را به خود اختصاص بدهد.

منبع: forbes.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 10623

به "معرفی شیک ترین فرودگاه جهان: فرودگاه اسکوکوزا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شیک ترین فرودگاه جهان: فرودگاه اسکوکوزا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید