درخواست رئیس جمهوری اوکراین از ایران: جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را تحویل دهید

به گزارش مجله سایه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز دوشنبه در دیدار با محمد اسلامی، وزیر راه ایران از او خواست تا جعبه های سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی به کشورش تحویل داده شود.

درخواست رئیس جمهوری اوکراین از ایران: جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را تحویل دهید

رئیس جمهوری اوکراین در این دیدار تاکید کرد که کشورش توانایی فنی لازم برای بررسی داده های جعبه های سیاه هواپیمای سرنگون شده را دارد. بنا به اعلام دفتر رئیس جمهوری اوکراین قرار است ایران به زودی گروهی را برای آگاهی یافتن از توانایی های فنی اوکراین در این زمینه به این کشور اعزام کند.

در بخش دیگری از بیانیه دفتر ولودیمیر زلنسکی آمده است که کی یف و تهران بر سر انتقال کلیه قطعات هواپیمای سرنگون شده به اوکراین به توافق دست یافته اند. مقامات ایران و اوکراین در جریان سفر محمد اسلامی به کی یف همچنین در مورد پرداخت غرامت به بازماندگان حادثه سرنگونی هواپیمای اوکراینی نیز مصاحبه کردند.

وادیم پریستایکو، وزیر خارجه اوکراین گفته که محمد اسلامی برای ابلاغ عذرخواهی رسمی ایران بابت سرنگونی این هواپیما به کی یف سفر کرده است. وی همچنین تاکید کرده است که اوکراین بر دریافت جعبه های سیاه هواپیمای خطوط هوایی این کشور اصرار دارد. به گفته وزیر خارجه اوکراین، ایران تنها با این اقدام می تواند ثابت کند که به دنبال یک تحقیق بی طرفانه است.

به گفته وادیم پریستایکو از آنجا که جعبه های سیاه هواپیمای سرنگون شده متعلق به خطوط هوایی اوکراین است جزء اموال کشورش محسوب می شود.

مقامات اوکراین در حالی بر انتقال جعبه های سیاه هواپیمای سرنگون شده به این کشور تاکید می کنند که حسن رضایی فر، مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی روز یکشنبه اعلام کرد که تهران فعلا برنامه ای برای تحویل جعبه های سیاه هواپیمای سرنگون شده به اوکراین ندارد.

منبع : یورو نیوز

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: چمدان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2505

به "درخواست رئیس جمهوری اوکراین از ایران: جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را تحویل دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست رئیس جمهوری اوکراین از ایران: جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را تحویل دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید