داستان اضافه شدن ایموجی سوسک چیست؟

به گزارش مجله سایه، اگر گوشی موبایل یا تبلتتان را به تازگی به روز نموده باشید، احتمالا متوجه ایموجی های جدیدی شده اید که یکی از آن ها ایموجی سوسک است. اگر برایتان سؤال است چرا و چگونه این جانور موذی راه خود را به مجموعه ایموجی ها باز نموده، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

داستان اضافه شدن ایموجی سوسک چیست؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت،چندی پیش، اپل به همراه به روزرسانی آی او اس 14.2 بیش از 100 ایموجی جدید را نیز به صفحه کلیدها افزود. در بین ایموجی نینجا و چوب دستی جادویی و ماموت، یک ایموجی بیشتر از بقیه جلب نظر می کرد؛ البته اگر در بین این تعداد ایموجی متوجه اش شده باشید: ایموجی سوسک. شاید از خودتان بپرسید اصلا به ایموجی سوسک چه احتیاجی است؟ به هر حال، کمتر پیش می آید کسی از این جانور موذی و چندش آور خاطره خوشی داشته باشد؛ اما داستان اضافه شدن ایموجی سوسک جالب است و به آخرالزمان ربط دارد.

چه کسی یا سازمانی ایموجی های جدید را تأیید می نماید؟

قبل از اینکه وارد داستان پیدایش ایموجی سوسک بشویم، شاید بهتر است به سؤال دیگری هم جواب دهیم. ایموجی های جدید چگونه معرفی می شوند و چه کسی یا سازمانی تصمیم می گیرد کدام ایموجی باید به مجموعه ایموجی های موجود اضافه یا از آن حذف گردد؟

از ایموجی سوسک می توان برای اشاره به بازماندگان جنگ هسته ای استفاده کرد

تصمیم گیری درباره افزودن یا نکردن ایموجی های جدید بر عهده سازمانی به نام کنسرسیوم یونیکد (Unicode Consortium) است. این سازمان در سال 1988 برای معین استاندارد بین المللی واحد در حوزه اطلاعات و نرم افزار تأسیس شد و تا به امروز درحدود سه هزار ایموجی را تأیید نموده است.

هر کسی می تواند پیشنهاد خود برای ثبت ایموجی جدید را در قالب پروپوزال به کنسرسیوم یونیکد ارائه و اگر بتواند این سازمان را متقاعد کند چرا افراد به اضافه شدن این ایموجی احتیاج دارند، می تواند امیدوار باشد در به روزرسانی های بعدی گوشی های هوشمند، ایموجی مدنظر خود را ببیند. فرایند آنالیز و تأیید پروپوزال ها به یک سال زمان احتیاج دارد و پرونده ای که ارائه می گردد، در حد پروپوزال دانشگاهی، باید مرتب، منسجم، قالب معین و مدارک و اطلاعاتی مانند میزان جست وجوی چشمگیر و سازگاری و چندکاربردی بودن داشته باشد.

داستان اضافه شدن ایموجی سوسک چیست؟

حالا به داستان ایموجی سوسک بازمی گردیم. چه کسی پیشنهاد آن را داد و چگونه توانست کنسرسیوم یونیکد را متقاعد کند که این ایموجی منزجرنماینده به کار مردم می آید؟ گروهی سه نفره متشکل از جیسون لی و ملیسا ترمیدور و آماندا هیکمن به ترتیب از هنگ کنگ و لندن و نیویورک فوریه 2019 با رعایت تمام پروتکل های لازم پروپوزال نویسی به کنسرسیوم یونیکد درخواست دادند ایموجی سوسک اضافه گردد.

یکی از دلایلی که این پروپوزال 10 صفحه ای برای متقاعدکردن سازمان ارائه نموده بود، جهانی بعد از جنگ هسته ای بود. در چکیده این پروپوزال به تقاضای درخورتوجه جهانی برای ایموجی سوسک اشاره شده است و نویسندگان آن برای اقناع سازمان یادشده، خیلی راحت و خودمانی پای سناریو آخرالزمان را وسط می کشند: آماده کردن فرهنگمان برای انقراض نسل بشر.

به گفته این گروه سه نفره، افزودن ایموجی سوسک نه تنها به متنوع تر شدن مجموعه ایموجی درحال حاضر کوچک حشرات یاری می نماید؛ بلکه این نکته را هم در نظر می گیرد که اگر قرار است در آینده نسل بشر منقرض گردد و تنها سوسک ها باقی بمانند، بهتر است حداقل به دلیل جان سختی شان، دست کم یک ایموجی داشته باشند.

طرح های متفاوت ایموجی سوسک در پلتفرم های مختلف

این گروه اعتراف می نماید برخلاف تصور رایج، سوسک ها احتمالا از جنگ هسته ای جان سالم به در نبرند؛ اما ایموجی سوسک همچنان می تواند برای اشاره به انسان های بازمانده از جنگ هسته ای به کار رود. از دیدگاه آن ها، ایموجی سوسک کاربردهای دیگری نیز دارد؛ مثلا می تواند برای اشاره به آفت خانگی به کار رود یا هر آنچه به سختی می توان از شرّ آن خلاص شد. یا اگر فرانسوی باشید، می توانید از ایموجی سوسک برای اشاره به افسردگی یا دورو بودن کسی بهره ببرید. این گروه خوش ذوق حتی برای اشاره به زمستان هسته ای که از عواقب اقلیمی احتمالی جنگ هسته ای است، یک توالی ایموجی پیشنهاد داده اند: ایموجی سوسک و نماد رادیواکتیویته و دانه برف.

البته داستان واقعی پیشنهاد این ایموجی حال و هوای سنگین تری دارد. چند وقت پیش، جیسون لی، عضو هنگ کنگی گروه، در رشته توییتی درباره تأیید پروپوزالشان نوشت و از دوران کودکی اش در هنگ کنگِ پر از سوسک حرف زد. به گفته او، این ایموجی ابتدا قرار بود نوعی ادای احترام به این آفت بی شک بامزه محل زادگاه او باشد. بااین حال چند ماه بعد از ارسال پروپوزال، پلیس هنگ کنگ تظاهرنمایندگان حامی دموکراسی و رهگذران محلی را با نام سوسک خطاب کرد و بدین ترتیب، سوسک به میم ضد اعتراضی خشونت پلیس تبدیل شد.

ناگفته نماند ماجراهای نسل کشی زیادی هم در تاریخ وجود دارد که از سوسک به عنوان کلمه ای توهین آمیز برای اشاره به گروهی از انسان ها استفاده نموده است. حالا لی در توییت اش می نویسد به این سوسک دوست داشتنی احساسات بسیار درهم و متضادی دارد. این طور که به نظر می رسد، بحث ایموجی برای افراد زیادی در جهان آن قدر جدی است که بخواهند برای ثبت آن سند و مدرک جمع نمایند و یک سال هم برای تأییدش منتظر بمانند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید و فکر می کنید جای ایموجی خاصی خالی است، می توانید پیشنهاد خود را با رعایت قالب استاندارد به کنسرسیوم یونیکد ارسال کنید. شاید در به روزرسانی بعدی اپل بتوانید ایموجی پیشنهادی خود را ببینید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6238

به "داستان اضافه شدن ایموجی سوسک چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان اضافه شدن ایموجی سوسک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید