بهترین رستوران های بروکسل، تجربه طعم هایی نو و ماندگار

به گزارش مجله سایه، باید اعتراف کنم که بروکسل یکی از شهر های لذیذ اروپاست! شاید بتوان گفت بعد از پاریس و لندن، بروکسل سومین شهر معروف اروپا برای رستوران گردی و تجربه خوردن غذاهای متنوع و خاص به شمار میرود. اگر شما قصد سفر به بروکسل را دارید، خیالتان راحت باشد که هرگز برای پیدا کردن رستوران به مشکل بر نمی خورید. در هر گوشه و کناری می توان رستوران های رنگارنگی پیدا کرد. اگر شما بدنبال غذاهای سنتی بلژیک، غذاهای دریایی و یا حتی غذاهای بین المللی هستید، این شهر می تواند بهترین رستوران ها را به شما پیشنهاد دهد. هرچند رستوران های خوب و با کیفیت در این شهر تمامی ندارد اما در این مقاله خبرنگاران سعی می کنم تعدادی از معروف ترین و بهترین رستوران های بروکسل را معرفی کنم تا در کنار مطالعه راهنمای سفر به مرکز بلژیک اطلاعاتتان را تکمیل کند.

بهترین رستوران های بروکسل، تجربه طعم هایی نو و ماندگار

خیابان قصابان، مرکز رستوران های کوچک و بزرگ (Butchers Street)

همان طور که از نامش پیداست، این مکان، یک خیابان قصابی در قرون وسطی بوده است. بیشتر قصابی ها و تولیدکنندگان کالباس در این خیابان کار می کردند. از آنجا که بهداشت در آن زمان ضعیف بوده است، خیابان قصابان یکی از کثیف ترین خیابان های شهر شناخته می شده است.

متأسفانه در سال 1667 به مدت یک سال، طاعون طغیان کرد و کار و کاسبی بیشتر این قصابی ها را از بین برد. امروزه این خیابان همچنان نام قرون وسطایی خود را حفظ کرده و نامش با غذا در این شهر گره خورده است. این خیابان در نزدیکی میدان بزرگ (Grand Place) قرار گرفته است.

خیابان قصابان، یک محوطه عابر پیاده سنگفرش شده بسیار دلنشین دارد که قدم زدن در آن با میزهای پوشیده از پارچه های رنگی، تابلوهای منو، فروشندگان مواد غذایی، نمایش غذاهای دریایی و انبوهی از لیمو های زرد روشن حتماً برای شما خاطره انگیز می گردد. در واقع خیابان قصابان مجموعه ای از رستوران های فرق دارد.

خیابان قصابان با غروب آفتاب و روشن شدن چراغ های نئونی، بسیار پر نور تر و شاعرانه تر هم می گردد. غذای هر ملیتی، بخصوص غذاهای ویتنامی و چینی را در اینجا پیدا خواهید کرد و اگر به طور ناگهانی هوس امتحان کردن غذاهای تازه ای مثل یک گولاش مجارستانی، پائلای اسپانیایی یا استیک کبابی آرژانتینی را کردید، خیالتان راحت باشد که این خیابان قدیمی نا امیدتان نمی کند.

متأسفانه خیابان قصابان با وجود تمام جاذبه هایش، امنیت چندانی ندارد و به عنوان یک منطقه ناهار خوری خیلی مناسب نیست! اگر دوست دارید تجربه این خیابان دیدنی را در سفر به بروکسل از دست ندهید، پس حواستان را حسابی جمع کنید.

آدرس خیابان قصابان در بروکسل

رستوران فیلیپ فوشه، در دل یک مزرعه زیبا (Philippe Fauchet)

این رستوران زیبا در حومه شهر، در نزدیکی منطقه لیژ قرار گرفته است. مزرعه ای بازسازی شده که سرآشپز و همسرش سیلویا، تابستان ها در تراس کوچک و زمستان ها در یک اتاق ناهارخوری امروزی، از مهمانان خود استقبال می کنند. فیلیپ فوشه با غذاهای خلاقانه و حتی هنری خود همیشه می تواند مشتری ها را غافلگیر کند. انتخاب مواد اولیه تازه، یکی از خصوصیات این زوج برای طبخ غذاهایشان است. این بنای آجری که در دل یک مزرعه سرسبز جا گرفته است، غذاهای هیجان انگیزی به شما پیشنهاد خواهد داد. غذاهایی که با سبزیجات و حبوبات متنوع و تازه مزرعه آماده شده اند.

آدرس رستوران فیلیپ فوشه در گوگل مپ

رستوران باغبان مهربان، رستورانی با سرآشپزهای بین المللی (La Belle Maraîchère)

در این رستوران شما احساس می کنید که در یک خانه گرم و صمیمی هستید. رستورانی که از طریق سرژ دورکر (Serge Devreker)، پدر و دایی او، تأسیس شده است. این خانواده معروف، هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی به عنوان استاد ـ سرآشپز بلژیکی شناخته می شوند. بسته به این که در چه فصلی سفر کرده اید، این رستوران مجذوب کننده به شما سه مدل منو با قیمت های بسیار منطقی پیشنهاد می دهد و شما حق انتخاب غذاهایی کاملاً متفاوت را دارید. اگر در سفر خود به بروکسل به این رستوران سر زدید؛ به شما پیشنهاد می دهم سوپ ماهی را حتماً امتحان کنید.

این رستوران خانوادگی، دورهمی ها و شام های گروهی را می تواند در یک اتاق غذاخوری زیبا برگزار کند که تا 50 نفر ظرفیت دارد. اگر با دوستانتان سفر کردید، دسته جمعی به این رستوران بروید و از غذا خوردن در کنار هم، لذت ببرید.

آدرس رستوران باغبان مهربان در گوگل مپ

رستوران مدرن برونئو با مدیریت ماکسیم مازیرز (Bruneau by maxime maziers)

رستوران برونو مکانی استثنایی است برای تجربه کردن طعم ها و طراحی های بسیار مدرن و امروزی. این رستوران در شمال بروکسل، در یک خانه شیک، واقع شده است. مکانی بسیار قدیمی که بیشتر مردم به خوبی با آن آشنا هستند. این رستوران از طریق ژان پیر برونئو افتتاح شد و مدیریت این رستوران بعد ها به سرآشپز آن یعنی ماکسیم مازیرز انتقال پیدا کرد. سرآشپزی که سعی کرده تا با سلیقه روز، منوهای غذایی نوی ارائه دهد و به سمت آینده قدم بگذارد.

ماکسیم مازیرز، سرآشپز جوان، تلاش کرده است تا غذاهای نو با طعم هایی خلاقانه و بکر را طراحی کند. این رستوران همچنان در حال بازسازی است تا به مکانی بسیار مدرن تبدیل گردد. به شما پیشنهاد می دهم در در سفر به بروکسل در تراس آفتاب گیر این رستوران بنشینید و در یک فضای لوکس از غذا خوردن و نوشیدن لذت ببرید. این را هم اضافه کنم که این رستوران یک فروشگاه دارد که شما در مدت اقامت در شهر بروکسل، می توانید با تلفن هم از این رستوران غذا سفارش دهید.

آدرس رستوران برونو در گوگل مپ

برای آگاهی بیشتر درباره بروکسل این مقالات را بخوانید:

بازارهای دیدنی و رنگارنگ شهر بروکسل، میزبان عاشقان خرید و زیبایی

برای سفر به بلژیک (بروکسل و…) چه پولی همراه داشته باشیم؟

موزه های دیدنی و فراموش نشدنی شهر بروکسل

رستوران بن بن، رستورانی که همیشه شما را شگفت زده می کند! (restaurant Bon Bon)

این رستوران درست در پشت مرکز شهر قرار گرفته است. رستورانی به شدت خلاق که همیشه غذاهای نوی برای ارائه به مشتریانش آماده می کند تا آن ها را حسابی سورپرایز کند. منوهایی متنوع که از غذاهای مدیترانه ای تاثیر زیادی گرفته اند. نمی توان از این رستوران گفت و به فضای بسیار سبز و خاطره انگیزش اشاره نکرد. مکانی سرسبز که میوه های رنگارنگ درختانش را حتماً در کنار غذای خود می بینید. سرآشپز بسیار سرشناس بن بن،کریستوف هاردیکِست(Christophe Hardiquest)، در بسکمک از رستوران های معروف شهر کار کرده است. خلاصه این که شما با رفتن به این رستوران، می توانید از هنر فراوان یک سرآشپز حرفه ای به همراه تیم خوش ذوقش حسابی لذت ببرید.

آدرس رستوران بن بن در گوگل مپ

رستوران پاستا دیوینا، تجربه چشیدن طعم های اصیل ایتالیایی (Pasta Divina)

رستوران ایتالیایی دیوینا، در نزدیکی میدان بزرگ و گالری سنت هوبرت قرار گرفته است. در این رستوران شما پاستا های عجیب و غریبی با سس های خانگی و طعم اصیل ایتالیایی پیدا خواهید کرد! این رستوران فضای داخلی بسیار دنجی دارد. فضای خودمانی دیوینا به شما این شانس را می دهد که با صبر و حوصله بنشینید و پاستاها و سس های خانگی اش را مزه مزه کنید. دیوینا همچنین طیف گسترده ای از نوشیدنی ها و دسرهای خانگی را سرو می کند و می تواند شما را برای امتحان کردنشان حسابی وسوسه کند. سرآشپز و آشپزان این رستوران بسیار مشتاق اند تا مهمانانان خود را با طعم های اصیل ایتالیایی غافلگیر کنند.

آدرس رستوران پاستا دیوینا در گوگل مپ

رستوران کٌلٌنل، باب طبع طرفداران استیک (Colonel)

در کلنل ما به تخصص پدران و مادران خود اعتماد داریم و تصمیم گرفته ایم روش های سنتی آن ها را در تهیه غذاهای خود بکار ببریم.

این رستوران به روش پختن اهمیت زیادی می دهد و از گوشت های بسیار با کیفیتی برای غذاهای خود استفاده می کند. رستوران کلنل تلاش کرده تا از روش های طبخ فرانسوی استفاده کند و استیک های لذیذی را درست جلوی چشم شما برایشان آماده کند.

شما حتی می توانید نمونه گوشت مورد نظر خودتان را انتخاب کنید! رستوران کلنل، به واسطه مشورت با متخصصان محلی، مجموعه ای از نژادهای گاو را که عمدتاً در فرانسه به طور سنتی پرورش می یابند، انتخاب کرده تا بتواند گوشت بسیار مرغوبی ارائه دهد. این حرکت در واقع ادای احترامی است به محصولات لذیذ کشف شده در گوشه و کنار کشور فرانسه است و به همین علت هم طرفداران بسکمک پیدا کرده است.

شاید برای شما هم جالب باشد که سری به این رستوران متفاوت بزنید و نه تنها استیک و بیف بلکه پنیر های بسیار هیجان انگیزش را هم امتحان کنید.

آدرس رستوران کلنل در گوگل مپ

کُم شه سوا، رستورانی همچون خانه (Comme Chez Soi)

کُم شه سوا، یک رستوران مشهور فرانسوی است که در نزدیکی میدان بزرگ (Grand-Place) قرار گرفته است. تاریخچه این رستوران خانوادگی از اوایل قرن بیستم شروع می گردد، هنگامی که ژرژ کولیر تصمیم می گیرد از کار در معادن زغال سنگ فرار و یک رستوران باز کند.

بنابراین، در سال 1926، او Chez Georges را افتتاح کرد که رستورانی بسیار دنج و خودمانی بود. با گذشت زمان، مشتریان زیادی اعتراف کردند که این رستوران برایشان همچون خانه است، به همین علت نام این رستوران به نام امروزی اش تغییر کرد. (کم شه سوا در زبان فرانسه به معنای مانند خانه خود است).

در بدو ورود به این رستوران که به سبک آرت دکو طراحی شده است، لورنس وینانت از شما به گرمی استقبال می کند. در انتهای این رستوران یک پنجره شیشه ای رنگ آمیزی شده خواهید دید که شکوه رستوران را دوچندان کرده و شما می توانید جنب و جوش داخل آشپزخانه را مشاهده کنید.

منوی غذایی این رستوران بسته به غذاهای تازه هر فصل تغییر می کند. با این حال، خرچنگ سرخ شده با ترافل و قارچ و گوشت کبابی تقریباً در کل سال موجود است و از محبوب ترین غذاهای این رستوران به شمار می آید. یادتان نرود که شما برای رفتن به این رستوران دوست داشتنی، حتماً باید از قبل میز رزرو کنید.

آدرس رستوران کم شه سوا در گوگل مپ

رستوران بیامارا، دوست دار محیط زیست (Bia Mara Restaurant)

رستوران بیامارا که در زبان ایرلندی به معنای غذای دریایی است، در واقع بهشتی برای دوستداران خوراک ماهی شناخته می گردد. این رستوران ماهی های تازه صید شده را به روش های بسیار متفاوت و هیجان انگیزی طبخ می کند. بیامارا از مزه ها و ادویه جات منطقه ها مختلف استفاده می کند تا مزه های رنگارنگی را بوجود آورد که با هر طبعی سازگار باشد.

بیامارا در خیابان دوبلین با یک ایده ساده به جهان آمد. آن ها می خواستند به همه نشان دهند که اقیانوس می تواند منبع غذا های بسیار خوشمزه ای باشد؛ پس با تقاضای کمتر برای ماهی های خاص و کمیاب، می گردد به تعادل گونه ها در اقیانوس کمک کرد. همین ایده زیبا به آن ها الهام بخشید تا به دستورالعمل 60 نوع غذای دریایی برسند.

این رستوران همچنین تنها با شیلات قانونی و دوست دار محیط زیست کار می کند. شما هم با رفتن به این رستوران می توانید علاوه بر لذت بردن از غذاهای تازه دریایی، در این جهت با آن ها همراه شوید.

آدرس رستوران بیامارا در گوگل مپ

رستوران اومامیدو (Umamido restaurant)

اگر شما هم از طرفداران نودل های ژاپنی هستید، این رستوران را به شما پیشنهاد می دهم. رامن، رشته های نازکی از گندم هستند که اصل آن به چین باز می گردد. رستوران اومامیدو، نودل را در کاسه های داغ و بزرگ آبگوشت سرو می کند.

در سفر گاهی هیچ چیز به اندازه یک ظرف خوراک داغ مانند رامن گرمابخش نیست. شما می توانید از بخار گرمی که روی صورتتان می نشیند لذت ببرید و غذا خوردن را شروع کنید! خوشبختانه، بروکسل مکان بسیار خوبی برای لذت بردن از این رشته های لذیذ است و رستوران اومامیدو قطعا یک انتخاب عالی ست.

آدرس رستوران اومامیدو در گوگل مپ

رستوران خانه قو (La Maison du Cygne)

شما می توانید در قلب بروکسل از غذاهای کلاسیک فرانسوی لذت ببرید. قدمت بنای رستوران خانه قو به قرن 19 بر می گردد ولی خوشبختانه تلاش شده تا به امروز فضا و دکوراسیون داخلی قدیمی خود را حفظ کند.

اگر تصمیم دارید که کم هزینه سفر کنید، نگران هیچ چیزی نباشید. شما می توانید از طبقه همکف این رستوران غذا خریداری کنید و این امکان را دارید که در فضای باز، نزدیک میدان بزرگ بنشینید و غذای خود را میل کنید.

آدرس رستوران خانه قو در گوگل مپ

رستوران انتها قرن! (Fin de Siècle)

اگر می خواهید از بهترین غذاهای سنتی بلژیک لذت ببرید، حتما به رستوران فَن دو سیِکل سر بزنید. در این رستوران هیچ رزروی در کار نیست. احتمالا مجبور می شوید در صف طولانی منتظر بمانید اما باید بگویم که ارزش کمی صبر و حوصله را دارد. شما می توانید از غذاهای کلاسیک بلژیکی همچون سس و پوره سیب زمینی یا خورشت کربوناد سفارش دهید و با غذاهای معروف شهر بروکسل آشنا شوید.

آدرس رستوران انتها قرن در گوگل مپ

رستوران دریای شمال، یک رستوران خیابانی پر هیاهو (La Mer du Nord)

اگرچه لا مِر دو نُرد یک رستوران خیابانی به شمار میرود اما کیفیت غذاهایش بسیار بالاست و تصور شما از غذای خیابانی را می تواند تغییر دهد. این رستوران ابتدا یک ماهی فروشی بوده است و بعد ها به این رستوران معروف و پر رونق تبدیل می گردد. میز هایی در پیاده رو برای مهمانان گذاشته شده و آنها در حین تماشای خیابان، می توانند غذایشان را به همراه یک نوشیدنی خوب میل کنند.

آدرس رستوران دریای شمال در گوگل مپ

رستوران انبه سبز، جایی هیجان انگیز برای طرفداران همبرگر (Green Mango)

کمتر کسی پیدا می گردد که طرفدار خوردن همبرگر نباشد. رستوران انبه سبز در مرکز منطقه لوئیز واقع شده است و محیطی گرم و پر انرژی دارد. این رستوران تلاش کرده تا به ترکیبی از غذاهای بلژیکی، فرانسوی و تایلندی برسد. اگر به این رستوران رفتید، آبمیوه های طبیعی بسیار خوشمزه انبه سبز را از دست ندهید. این را هم باید اضافه کنم که اجرای زنده موسیقی، حال و هوای این رستوران را بسیار گرم وصمیمی کرده است.

آدرس رستوران انبه سبز در گوگل مپ

کلام آخر

حتما علتی دارد که بلژیک را با نوشیدنی ها، وافل ها و سیب زمینی سرخ کرده اش می شناسند. شما به هر کجای بروکسل که سر بزنید، می توانید جایی برای نشستن و تجربه کردن طعمی تازه پیدا کنید. بدون نیاز به رفتن به کشور های مختلف، این شانس را دارید که غذای ملیت های مختلف را تجربه کنید.

اما به شما توصیه می کنم تجربه رستوران های محلی و غذا های خاص بروکسل را از قلم نیاندازید. غذاهای محلی شهر پر جاذبه بروکسل، طعم هایی فراموش نشدنی را به شما هدیه خواهند دهد. ضمناً پس از سفر، هر گاه نام بروکسل بیاید، این مزه ها و طعم های لذیذ را زیر زبانتان احساس می کنید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 12291

به "بهترین رستوران های بروکسل، تجربه طعم هایی نو و ماندگار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین رستوران های بروکسل، تجربه طعم هایی نو و ماندگار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید