خبرنگاران سناتور روس: اقدامات ضدروسی در دوره بایدن تشدید می گردد

به گزارش مجله سایه، مسکو - خبرنگاران- رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) اظهار داشت: اقدامات ضدروسی در صورت روی کار آمدن جو بایدن نامزد حزب دموکرات تشدید خواهد شد.

خبرنگاران سناتور روس: اقدامات ضدروسی در دوره بایدن تشدید می گردد

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، آلکسی پوشکوف رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون روز آدینه در مصاحبه با روزنامه ویچرنی مسکو چاپ مسکو در خصوص تغییرات احتمالی در روابط آمریکا و روسیه در صورت پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دوره بایدن عامل ایدئولوژی در سیاست خارجی آمریکا تشدید خواهد شد و حمله به روسیه در مسائلی همچون حقوق بشر، شرایط اقلیت ها شروع می گردد.

وی اضافه کرد: در آن صورت ما وارد مرحله فشرده تر جنگ سرد (در روابط روسیه و آمریکا) خواهیم شد.

مقام پارلمانی روس اعلام نمود: جو بایدن از سیاستمدارانی است که روسیه را دشمن اصلی آمریکا می خواند.

به گفته پوشکوف، بایدن شخص مهمی در دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا بود که سیاست تحریم روسیه و کوشش برای منزوی سازی و بازداشتن این کشور را شروع کرد تا به دلیل مسائل مختلف ازجمله سوریه، شرایط گرجستان و بحران اوکراین از مسکو انتقام بگیرد.

رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون گفت: بایدن بخشی از این سیاست ها برای به مخمصه انداختن روسیه بود و به این ترتیب وی همان اقدامات دولت سابق آمریکا علیه روسیه را (در صورت پیروزی در انتخابات) در کاخ سفید از سر می گیرد.

مقام پارلمانی روس در همین حال این احتمال را بعید ندانست که بایدن با تمدید پیمان محدودیت تسلیحات تهاجمی راهبردی یا استارت-2 موافقت کند و شرایطی را برای تمدید این پیمان مطرح کند.

پیمان استارت 2 یا استارت نو در راستای کاهش تسلیحات هسته ای دوجانبه میان مسکو و واشنگتن امضا شد و اعتبار آن در ماه فوریه سال 2021 به انتها می رسد.

باراک اوباما رییس جمهور وقت آمریکا و دمیتری مدودف همتای روسی وی سال 2010 در پراگ پایتخت جمهوری چک با هم ملاقات نموده و این پیمان را برای کاهش زرادخانه های هسته ای دو کشور امضا کردند.

آمریکا و روسیه تحت این قرارداد جدید، اجازه یافتند حداکثر یک هزار و 550 کلاهک مستقر نمایند، حدود 30 درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در پیمان استارت که سال 2002 قید شد. نخستین پیمان استارت سال 1991 منعقد شد و سال 2009 منقضی شد.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به تازگی با اشاره به علاقه مندی مسکو به تمدید پیمان استارت-2 بدون پیش شرط گفت: ما ترجیح می دهیم آمادگی آمریکا برای تمدید پیمان استارت-2 را بشنویم.

رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه 13 آبان به اتمام رسید و در حالی که هنوز نتیجه انتخابات به طور رسمی تعیین نشده، دونالد ترامپ و جو بایدن دو رقیب انتخاباتی اعلام پیروزی نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 5924

به "خبرنگاران سناتور روس: اقدامات ضدروسی در دوره بایدن تشدید می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سناتور روس: اقدامات ضدروسی در دوره بایدن تشدید می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید