خبرنگاران رشد 45 درصدی ایجاد واحدهای صنعتی در خراسان جنوبی

به گزارش مجله سایه، بیرجند - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تا انتها سال 99، تعداد 29 واحد صنعتی در دوره 40 سـال انقـلاب در استان به بهره برداری رسیده که این تعداد نسبت به ابتدای دولت یازدهم رشد 45 درصدی را نشان می دهد.

خبرنگاران رشد 45 درصدی ایجاد واحدهای صنعتی در خراسان جنوبی

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

عباس جرجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: در این واحدهای صنعتی که ظرفیت 50 نفر کارکن و بیشتر را دارند زمینه اشتغال پنج هزار و 543 نفر فراهم شده است.

وی اعلام کرد: همچنین تا انتها سال 99، تعداد 278 واحد صنعتی دارای 10 نفر کارکن و بیشتر با 10 هزار و 448 نفر شاغل در دوره چهل سـاله انقـلاب اسلامی در استان به بهره برداری رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: این تعداد نسبت به ابتدای دولت یازدهم، رشد 13 درصدی را نشان می دهد.

جرجانی از ایجاد و راه اندازی 249 واحد صنعتی دارای 10 تا 50 نفر کارکن در استان اطلاع داد و گفت: با راه اندازی این واحدها چهار هزار و 905 نفر مشغول به کار شدند.

وی اعلام کرد: تعداد واحدهای صنعتی از 225 واحد در ابتدای دولت یازدهم اکنون با 11 درصد افزایش به 249 واحد رسیده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی توضیح داد: واحدهای صنعتی مهم و عظیم به بهره برداری رسیده استان در چهل ساله انقلاب اسلامی 11 واحد است که ایـن تعداد نسبت به ابتدای دولت یازدهم رشد 22 درصدی را نشان می دهد.

وی مطرح کرد: همچنین تا انتها سال 99 تعداد 43 شرکت تعاونی صنعتی در استان به بهره برداری رسید که نسبت به ابتدای دولت یازدهم 80 درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه فجر سال 99، 15 طرح صنعتی و معدنی در شهرستان های طبس، قاینات، نهبندان، سرایان، سربیشه و خوسف افتتاح و عملیات اجرایی چهار پروژه صنعتی و معدنی نیز شروع شد.

وی اضافه نمود: در مجموع برای 19 پروژه در حوزه های صنعت و معدن استان در این مدت بیش از 2 هزار و 625 میلیارد و 469 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

جرجانی تاکید نمود: سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه صنعت استان هدف گذاری شده بود که منجر به ایجاد یک هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم می گردد.

وی افزود: همچنین 1.5 میلیارد تومان یارانه به واحدهایی که با استفاده از تسهیلات حمایتی، افزایش فراوری داشتند، فعالیت خود را حفظ کردند یا در حال افزایش ظرفیت بودند، اختصاص یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: هفته دولت سال گذشته نیز 13 پروژه شاخص بخش معدن، صنعت و تجارت با سرمایه گذاری سه هزار و 71 میلیارد ریال در استان افتتاح یا کلنگ زنی شد که نتایج این طرح ها در سال های آینده مشاهده خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7408

به "خبرنگاران رشد 45 درصدی ایجاد واحدهای صنعتی در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد 45 درصدی ایجاد واحدهای صنعتی در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید