خبرنگاران باغداران شمیرانات برای آبیاری تحت فشار کافیست درخواست دهند

به گزارش مجله سایه، تهران- خبرنگاران- رئیس جهاد کشاورزی شمیرانات بیان کرد: در مورد اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار هیچ گونه کمبود اعتباری وجود ندارد و باغداران می توانند با ارائه درخواست به جهاد کشاورزی از مزایای این طرح برخوردار شوند.

خبرنگاران باغداران شمیرانات برای آبیاری تحت فشار کافیست درخواست دهند

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

مسعود ایلکا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در سال 99 یک میلیارد و 657 میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه های این اداره تخصیص و قرارداد با پیمانکاران نیز منعقد شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: بخشی از این اعتبار مشمول اجرای پروژه های کانال انتقال آب در روستاهای لواسان عظیم، آهار، رودک، سبو، میگون، جاده بین مزارع آهار و لایروبی قنات میگون و امامه خواهد شد.

وی توضیح داد: 4 پروژه آبیاری تحت فشار قطره ای، بارانی و کم فشار به مساحت 42هکتار در سطح باغات شهرستان در حال انجام، 76.5 هکتار مطالعه شده و 64 هکتار با صندوق توسعه بخش کشاورزی استان تهران به منظور تامین اعتبار انعقاد قرارداد شده است.

به گفته ایلکا، تا به امروز بالغ بر یکهزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شمیرانات مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده است.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه 2 تهران) و 2 بخش لواسانات و رودبار قصران دارای 7 هزار و 200 هکتار زمین کشاورزی و فراوری سالانه 129 هزار تن محصول دامی و کشاورزی در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3019

به "خبرنگاران باغداران شمیرانات برای آبیاری تحت فشار کافیست درخواست دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باغداران شمیرانات برای آبیاری تحت فشار کافیست درخواست دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید