حمله باج افزار پیسا به انبوه کسب و کارها

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، باج افزار پیسا از ماه نوامبر فعالیت خود را شروع نموده و آنالیز های مؤسسه ان سی سی گروپ نشان می دهد حملات آن به سازمان های دولتی از آن موقع تا به امروز 400 درصد افزایش یافته است.

حمله باج افزار پیسا به انبوه کسب و کارها

پیسا اطلاعاتی را از بیش از 50 سازمان مختلف در یک ماه اخیر در فضای مجازی منتشر نموده و قربانیان خود را تهدید به نشت اطلاعات بیشتر در صورت عدم پرداخت باج می نماید. بر اساس گزارش ان سی سی گروپ، پیسا در کنار دو باج افزار کنتی و لاک بیت سه بدافزار فعال و برتر در اینترنت است.

کشورهای مختلف اروپایی و مقامات آمریکایی در کوشش برای شناسایی عوامل پشت پرده طراحی پیسا هستند، اما هنوز در این زمینه موفقیتی به دست نیاورده اند. پیسا که به مسپینوزا هم معروفیت دارد به وسیله بعضی گروه های جنایتکار هم برای باج گیری مورد استفاده قرار گرفته است.

از جمله قربانیان پیسا می توان به مؤسسات و نهادهای فعال در حوزه بهداشت و درمان، ده ها شرکت خصوصی، نهادهای دولتی و صنایع مختلف اشاره نمود.

برای فریب کاربران و نفوذ این باج افزار به رایانه های شرکت ها و نهادهای مختلف معمولاً از حملات فیشینگ استفاده می گردد. 140 سازمان و قربانی این باج افزار آمریکایی و 96 مورد از آنها اروپایی بوده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 10249

به "حمله باج افزار پیسا به انبوه کسب و کارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله باج افزار پیسا به انبوه کسب و کارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید