حداقل اجاره بها در تهران چند؟

به گزارش مجله سایه، حداقل مبلغ موردنیاز برای اجاره یک واحد مسکونی بدون امکانات در منطقه ها جنوبی شهر تهران به ازای هر مترمربع رهن کامل، به محدوده 5 تا 6 میلیون تومان رسید.

حداقل اجاره بها در تهران چند؟

به گزارش دنیای اقتصاد، بررسی ها و تحقیقات میدانی از تازه ترین شرایط اجاره بها در شهر تهران نشان می دهد هم اکنون کف رهن کامل آپارتمان های مسکونی در ارزان ترین منطقه ها مرکز (منطقه ها جنوبی شهر)، به ازای هر مترمربع بین 5 تا 6 میلیون تومان است. به این معنا که حداقل بودجه لازم برای رهن کامل یک واحد مسکونی 60مترمربعی با امکانات حداقلی هم اکنون در مرکز به حول و حوش 300 تا 350 میلیون تومان رسیده است.

این در حالی است که رهن کامل واحد های مسکونی با امکانات بیشتر (واحد های برخوردار از پارکینگ، آسانسور، انباری و ...) و همچنین واحد هایی که عمربنای کمتر از 10 سال دارند، بعضا بیش از این میزان است و رقم اعلام شده به عنوان کف رهن کامل آپارتمان در این منطقه ها مربوط به واحد هایی است که یک یا تمام امکانات ذکرشده را ندارند. بررسی ها و اظهارات واسطه های معاملات مسکن شهر تهران نشان می دهد این میزان نسبت به سال گذشته به طور میانه حول و حوش 50 درصد و در بعضی موارد بیش از این میزان رشد داشته است.

فعالان بازار اجاره در منطقه ها جنوبی تهران می گویند در سال های قبل از جهش، میانگین رهن کامل این آپارتمان ها بعضا کمتر از یک میلیون تومان و نهایت یک میلیون تومان بود. اما هم اکنون این میزان حداقل 5 تا 6 برابر نسبت به سال 97 رشد داشته است. در شرایطی که مستاجر ها در سال 97 یعنی سال قبل از شروع جهش در بازار اجاره مسکن شهر تهران می توانستند به طور میانه با مبلغ 50 تا 60 میلیون تومان یک آپارتمان معمولی 60مترمربعی برخوردار از بعضی امکانات را رهن کامل کنند هم اکنون برای اجاره چنین آپارتمانی (و بعضا برای اجاره واحد های با امکانات ضعیف تر) حداقل به 300 تا 350 میلیون تومان بودجه نیاز دارند.

این در حالی است که تامین چنین مبلغی از توان مالی عمده خانوار های ساکن در این منطقه ها خارج شده است و بخش زیادی از واحد های استیجاری این منطقه ها هم اکنون از سوی مهاجران منطقه ها بالاتر شهر تهران به بازار اجاره منطقه ها جنوبی، اجاره شده است. در جدول زیر مشخصات بعضی از فایل هایی که اخیرا به بازار اجاره مسکن منطقه ها 11 تا 21 شهر تهران عرضه شده، درج شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 13847

به "حداقل اجاره بها در تهران چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداقل اجاره بها در تهران چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید