جمهوری چک 60 دیپلمات روس را اخراج می نماید ، مسکو: پاسخ می دهیم

به گزارش مجله سایه، وزیر امور خارجه جمهوری چک بیان کرد کشورش حدود 60 دیپلمات روس را اخراج می نماید تا تعداد دیپلمات های دو کشور در مسکو و پراگ برابر شوند.

جمهوری چک 60 دیپلمات روس را اخراج می نماید ، مسکو: پاسخ می دهیم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جمهوری چک در ادامه مواضع خصمانه علیه روسیه اعلام نمود تعداد زیادی از دپیلمات های روسی باید پراگ را ترک نمایند.

به نوشته خبرگزاری اسوشیتد پرس، جیکوب کالهانیک وزیر امور خارجه جمهوری چک روز پنجشنبه اعلام نمود تعداد دیپلمات های روس حاضر در این کشور نباید از تعداد دیپلمات های چک در مسکو بیشتر باشد.

او در ادامه گفت با توجه به این تصمیم برآورد می گردد حدود 60 دیپلمات روس مجبور به ترک جمهوری چک باشند که تا انتها ماه جاری میلادی برای این کار فرصت دارند.

کالهانیک مدعی شد: من به دنبال افزایش تنش نیستم. این کاری نیست که وزیر امور خارجه انجام دهد. اما جمهوری چک کشوری متکی به خود بوده و بر همین اساس عمل می نماید.

این مقام جمهوری چک در ادامه ادعاهایش گفت، این طرف روسی است که اوضاع را فلج نموده است و پراگ آمادگی دارد درباره تعداد دیپلمات ضروری برای انجام وظیفه موثر با مسکو تبادل نظر کند.

ماریا زاخاروا در واکنشی فوری به این تصمیم گفت: پراگ وارد جهت نابود کردن روابط دو کشور شده است. ما سریعاً به این اقدام پاسخ خواهیم داد. آن ها در روس هراسی افسارگسیخته ای گیر نموده اند.

جمهوری چک مدعی است که دریافته، عوامل روس در انفجار یکی از انبار های نظامی این کشور در سال 2014 دست داشته است.

این کشور روز شنبه به 18 دیپلمات روس دستور داد تا طی 18 ساعت خاک این کشور را ترک نمایند. پراگ مدعی شده که این دیپلمات ها عناصر سرویس ویژه روسیه هستند.

روسیه نیز در واکنش به این اقدام، دستور اخراج 20 دیپلمات جمهوری چک را صادر و اعلام نمود که این دیپلمات ها باید روسیه را ترک نمایند.

جمهوری چک در واکنشی اعتراضی گفته بود این تصمیم موجب فلج شدن سفارت این کشور در مسکو می گردد و اگر روسیه تا پنجشنبه از آن صرف نظر نکند دست به اقدام متقابل می زند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7824

به "جمهوری چک 60 دیپلمات روس را اخراج می نماید ، مسکو: پاسخ می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری چک 60 دیپلمات روس را اخراج می نماید ، مسکو: پاسخ می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید