جمهوری چک نیز به جمع تحریم کنندگان تسلیحاتی ترکیه پیوست

به گزارش مجله سایه، وزیر کشور جمهوری چک از تعلیق صادرات تجهیزات نظامی و مهمات به ترکیه به خاطر حمله نظامی این کشور به شمال سوریه اطلاع داد.

جمهوری چک نیز به جمع تحریم کنندگان تسلیحاتی ترکیه پیوست

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جمهوری چک دوشنبه شب به وقت تهران به جمع دیگر کشوهای اروپایی تحریم کننده تسلیحاتی ترکیه پیوست.

به نوشته خبرگزاری رویترز یان حاماچک وزیر کشور جمهوری چک در حساب توییتری خود نوشت که پراگ به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا در متوقف کردن فروش اسلحه و مهمات به ترکیه به دلیل تهاجم این کشور به شمال سوریه پیوست.

بر اساس این گزارش، عملیات نظامی ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد شمال سوریه که از 17 مهر شروع شد، با انتقاد شدید کشورهای اروپایی روبرو شد. بنا بر اعلام آنکارا، ارتش ترکیه میخواهد تا عمق 30 تا 35 کیلومتری سوریه پیشروی کند.

تاکنون آلمان، فرانسه، فنلاند و نروژ در واکنش به عملیات ترکیه در سوریه، فروش سلاح به آنکارا با تعلیق نموده اند، با این حال ترکیه اعلام نموده تحت هیچ شرایطی حملات خود را متوقف نخواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزیر کشور جمهوری چک در توییت خود نوشت: جمهوری چک به فوریت مجوزهای صادرات تجهیزات نظامی به ترکیه را به حالت تعلیق درمی آورد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دوشنبه در آستانه سفر به جمهوری آذربایجان در گفت و گو با خبرنگاران در فرودگاه آتاتورک، به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه پرداخت و از دولت های عضو ناتو خواست تا در کنار ترکیه باشند.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1014

به "جمهوری چک نیز به جمع تحریم کنندگان تسلیحاتی ترکیه پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری چک نیز به جمع تحریم کنندگان تسلیحاتی ترکیه پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید