فراوری دو داروی نو برای نخستین بار در دارو سازی هلال احمر

به گزارش مجله سایه، همتی گفت: ساخت و فراوری دو داروی تازه در شرکت داروسازی سها جمعیت هلال احمر انجام شده است.

فراوری دو داروی نو برای نخستین بار در دارو سازی هلال احمر

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران ، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در مورد فرایند فراوری دارو در زیرمجموعه های جمعیت هلال احمر گفت: شرکت داروسازی سها در راستا تحقیق و توسعه صنعت دارو، جهت فراوری فرآورده های ضد درد و آنتی دیابت تازه اقدامات مهمی انجام داده است و بعلاوه چندین محصول گیاهی به فهرست محصولات تحقیقاتی شرکت سها اضافه کرده شده است.

وی اضافه کرد: مشخصا فراوری فرآورده های تازه زمان بر بوده که از دلایل عمده آن، مطالعات پایداری و بهینه سازی فرمولاسیون، تهیه مواد اولیه از منابع مورد تایید برای ساخت سری صنعتی و فرایند نسبتاً طولانی گرفتن پروانه از سازمان غذا و دارو است. امیدواریم با این حال به زودی این دارو ها وارد بازار شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار داشت: امروز شربت پروپولیس با ترکیب منحصر به فرد برای تقویت سیستم ایمنی بدن اولین بار در شرکت داروسازی سها ساخته شده و مدارک لازم برای تایید نهایی به سازمان غذا و دارو ارسال شده است. با اخذ مجوز به زودی فراوری انبوه و روانه بازار خواهد شد.

همتی ادامه داد: این محصول در شیشه های 120 میلی لیتری با پیمانه 10 میلی لیتری تهیه می گردد. فرمولاسیون این محصول از عصاره عسل طبیعی و چند گیاه دارویی است که مناسب بچه ها و بزرگسالان است. این فرآورده علاوه بر تقویت سیستم ایمنی به علت محتوای آنتی اکسیدان بالا با منشا طبیعی، ضد التهاب و ضد آلرژی نیز است و به همین علت به عنوان مکمل در کووید19به کارمی رود.

وی اضافه کرد: روکسی ویل، دومین محصولی است که در شرکت داروسازی سها ساخته شده است. این داروی تازه ضد درد و ضد التهاب بسیار قوی برای اولین بار در ایران به وسیله شرکت داروسازی سها فراوری و روانه بازار می گردد. این دارو اثر ضد درد 10 برابر بیشتر از مسکن های مشابه و هم خانواده دارد که برای درد های مزمن احشایی در بیماران بستری و با 2 مکانیسم ضددرد متفاوت با رژیم درمانی 7 روزه و بدون خطر وابستگی قابلیت تجویز دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: از سایر کاربرد های بالینی و مزایای این دارو، نشانه گیری راستا های متفاوت درد و مکانیسم اثر چند گانه جهت بهبود است. اثر ضد درد بهتر در درد های بعد از عمل جراحی به عنوان درد های همراه با التهاب را نیز می توان بواسطه مصرف این دارو پوشش داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 9871

به "فراوری دو داروی نو برای نخستین بار در دارو سازی هلال احمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری دو داروی نو برای نخستین بار در دارو سازی هلال احمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید