شرح وزیر خارجه عمان از اهداف سفرش به تهران

به گزارش مجله سایه، ایرنا نوشت: یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان روز یکشنبه گفت: برای امنیت دریانوردی در تنگه هرمز با ایران هماهنگ هستیم.

شرح وزیر خارجه عمان از اهداف سفرش به تهران

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، بن علوی در گفت و گو با تلویزیون رسمی عمان همچنین هرگونه میانجیگری مسقط برای حل بحران در منطقه (خلیج فارس) را رد کرد.

این درحالی است که پیش از سفر بن علوی به تهران و دیدار وی با مسؤولان ایرانی، رسانه های عربی ادعا کردند که وی برای میانجیگری میان ایران و آمریکا از یکسو و ایران و انگلیس از سوی دیگر به ایران سفر می نماید.

بن علوی گفت ما هیچ میانجی گری انجام ندادیم و آنچه در این زمینه برایمان حائز اهمیت است، ثبات دریانوردی در تنگه هرمز است، از این رو با تمامی طرف ها ارتباط داریم.

وزیر امورخارجه عمان اضافه نمود: میان تهران و مسقط برای سازماندهی حرکت کشتی ها در تنگه هرمز هماهنگی وجود دارد و برای این که عملیات دریانوردی بین المللی در خلیج (فارس) تحت تأثیر قرار نگیرد، باید تمامی طرف ها با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

بن علوی همچنین گفت: هرگونه رفتار نسنجیده ای، مانعی در راه دریانوردی بین المللی ایجاد خواهد نمود و زیان و آسیب این مساله به تمامی کشورهای دنیا بر می شود.

وزیر امورخارجه عمان گفت: شیوه و هدف ما تحقق امنیت و ثبات پایدار در منطقه است و ما به این باور رسیده ایم که ایرانی ها مردمانی عاقل و با درایت هستند و تهران نقش مهمی در امنیت منطقه بازی می نماید.

بن علوی اضافه نمود: مشکل دنیا نبود حاکمیت عقل و منطق است، بطوری که اینک در دنیا شاهد رشد پوپولیست و ظهور رهبرانی غیر عقلانی هستیم که از پختگی سیاسی برخوردار نیستند، این امر مستلزم آن است که با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: هدف ما متقاعد کردن جامعه دنیای برای ادامه دیپلماسی است و عقیده داریم که اگر امنیت در منطقه ما آسیب ببیند، تمامی کشورها از آن در امان نخواهند بود.

بن علوی روز شنبه برای دومین بار در 2 ماه گذشته با مقام های ایران دیدار و گفت وگو کرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 381

به "شرح وزیر خارجه عمان از اهداف سفرش به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح وزیر خارجه عمان از اهداف سفرش به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید