تقدیر نوری از واگذاری رایگان زمین 700 مدرسه به وسیله بنیاد مستضعفان، استفاده از ظرفیت بنیاد برای تحقق عدالت آموزشی

به گزارش مجله سایه، وزیر آموزش و پرورش از واگذاری رایگان زمین 700 مدرسه به آموزش و پرورش به وسیله بنیاد مستضعفان تقدیر کرد و گفت: ما در قالب یک قرارگاه، در نظر داریم از ظرفیت های بنیاد مستضعفان و نهاد های زیرمجموعه رهبری و بعلاوه ظرفیت خیرین استفاده کنیم و نابرابری ها و بی عدالتی در توزیع امکانات آموزشی را حل و فصل کنیم.

تقدیر نوری از واگذاری رایگان زمین 700 مدرسه به وسیله بنیاد مستضعفان، استفاده از ظرفیت بنیاد برای تحقق عدالت آموزشی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، یوسف نوری در مراسم امضای تفاهم بنیاد مستضعفان و وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به نقش آموزش و پرورش در فراوری ملی اظهار کرد: آموزش و پرورش در ایجاد ارزش اضافه نموده زبان زد است و بنیاد مستضعفان در بُعد تربیتی و بُعد آموزشی، فعالیت هایی جدی داشته و علاوه بر این موارد، در تامین البسه و لوازم التحریر دانش آموزان منطقه ها محروم اقدامات قابل تحسینی را داشته است.

وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از بنیاد مستضعفان در مورد همکاری برای واگذاری مدارس به این وزارتخانه گفت: ما در سال 92، 12 میلیون جمعیت دانش آموزی داشتیم و امروز 15.6 میلیون دانش آموز داریم و این به معنای احتیاج بیشتر ما به کلاس درس است و این در حالی است که رشد قیمت ها و عدم توازن در جمعیت دانش آموزی که به تراکم بالای 40 دانش آموز رسیده، این مسائل را تشدید نموده است.

وی با اشاره به وجود 4 هزار مدرسه سنگی در کشور که احتیاجمند مقاوم سازی و نوسازی است، گفت: ما در قالب یک قرارگاه، در نظر داریم از ظرفیت های بنیاد مستضعفان و نهاد های زیرمجموعه رهبری و بعلاوه ظرفیت خیرین استفاده کنیم و نابرابری ها و بی عدالتی در توزیع امکانات آموزشی را حل و فصل کنیم.

نوری با تاکید بر اینکه مهمترین بخش عدالت اجتماعی، عدالت آموزشی است اضافه نمود: ما قدردان بنیاد مستعضفان و کوشش های این مجموعه برای یاری به تحقق عدالت آموزشی در کشور و منطقه ها محروم هستیم.

به گفته وی ما در پی آن هستیم تا در جمهوری اسلامی، فرصتی را برای همه دانش آموزان کشور حتی در دورافتاده ترین نقاط فراهم آوریم تا ان شاءالله استعداد های تمامی دانش آموزان کشور شکوفا گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 11351

به "تقدیر نوری از واگذاری رایگان زمین 700 مدرسه به وسیله بنیاد مستضعفان، استفاده از ظرفیت بنیاد برای تحقق عدالت آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر نوری از واگذاری رایگان زمین 700 مدرسه به وسیله بنیاد مستضعفان، استفاده از ظرفیت بنیاد برای تحقق عدالت آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید