تجربه اوج هیجان در اتاق فرار

به گزارش مجله سایه، خارجی ها به آن اسکیپ روم (Scape Room) می گویند و حدود یک سال است که مدل ایرانی آن در بعضی از شهرهای ایران پیاده سازی شده و آن را اتاق فرار می نامند، یکی از تفریحات هیجانی به شمار میرود که در سال های آینده جای خود را در میان جوانان ایرانی به خوبی باز می نماید، البته در حال حاضر هم این بازی در ایران هواداران زیادی دارد.

تجربه اوج هیجان در اتاق فرار

اتاق فرار سرگرمیی است که هیجان را با سرگرمی های فکری در هم می آمیزد و فضایی متفاوت را پیش رویتان می گذارد. با انتخاب این سرگرمی هم طعم هیجان واقعی را می چشید و هم کار تیمی را به برترین شکل ممکن تجربه می کنید. با این بازی فکر خود را به چالش می کشید، البته جای شادی و خنده در این خوشگذرانی محفوظ است. در این سرگرمی هیجان شما به بالاترین حد خود می رسد. با کمی جستجو در اینترنت می بینیم که پیش از شکل گیری اتاق فرارهای مدرن امروزی، نمونه هایی مشابه مانند خانه های تسخیر شده، تئاترهای تعاملی مانند دیگر نخواب (در سال های 2003 و 2004) وجود داشت که هر کدام فضایی تعاملی برای علاقمندان ایجاد می کرد.

موسس اتاق فرار که بود؟

اتاق فرار به شکل امروزی در سال 2007 به وسیله جوانی30 ساله به نام تاکائو کاتو در ژاپن خلق شد. در سال 2011 پس از ژاپن اتاق های فرار به سنگاپور راه یافت و تا سال 2015، 50 نوع از آن شکل گرفت. در سال 2012 یک استاد فیزیک سوئیسی یک بازی فرار علمی برای دانش آموزانش ایجاد کرد. این بازی بعدها در 20 کشور به نام اتاق های ماجراجویی در اختیار عموم مردم نهاده شد. اتاق های ماجراجویی شامل پازل های علمی بودند و سناریوهای متفاوتی داشتند. پس از آن، این سرگرمی مهیج پا به کشورهای زیادی گذاشت. براساس آمار در سپتامبر 2017 بیش از 8 هزار اتاق فرار در سراسر جهان وجود داشتند که همچنان فرایند توسعه آن ها ادامه دارد. در حال حاضر این بازی محبوبیت خوبی را به دست آورده و مشاغل زیادی ایجاد نموده است.

اتاق فرار چه زمانی به ایران آمد؟

بالاخره پای اسکیپ روم یا همان اتاق فرار به ایران هم باز شد و در تابستان 1394 بود که تیم اسکیپ روم به ایران آمد و به طراحی و اجرای این بازی مهیج پرداخت. در بهار سال 1395 اولین اتاق فرار در ایران ایجاد شد و کم کم اشکال مختلفی از آن پا به عرصه وجود گذاشت. اولین بازی اتاق فرار در ایران در اول خردادماه 95 با نام نجات شهر در عمارت دبیرالملک تهران افتتاح شد. پس از گذشت مدت کوتاهی این اتاق ها افزایش یافتند و امروزه تعداد زیادی از آن ها در شهرهای مختلف ایران همانند تهران، اهواز، شیراز، اصفهان، مشهد، کرج، چالوس و کرمان وجود دارد.

اما امتحانش مجانی نیست!

اسکیپ روم ها بسته به سناریو، محل بازی قیمت های متفاوتی دارند. در مرکز این سرگرمی برای هر نفر از 40 تا 70 هزار تومان خرج بر می دارد. شما هم می توانید به راحتی و با کمی جستجو در اینترنت اتاق های فرار را پیدا و به صورت اینترنتی زمان بازی را رزرو کنید.

و اما اصل مطلب

شاید تا به حال بارها در فیلم ها و سریال ها شاهد فرار زندانیان از زندان یا فرار افراد از دست قاتلان بوده اید. تا به حال به این فکر نموده اید که اگر به جای این افراد بودید چه می کردید؟ با انجام این بازی می توانید به خوبی دلهره و هیجان آن لحظه را تجربه کنید و فکرتان را برای انتخاب برترین راه یا نقشه فرار به چالش بکشید.

بازیگر نقش های متفاوت می شوید!

در اتاق فرار بازیکنان باید با استفاده از سرنخ ها، به حل معما بپردازند و بازی را به خاتمه برسانند. معماهای مختلف در تمام بخش های یک فضای تعیین پنهان شده اند و بازیکنان اتاق فرار باید در مدت زمان تعیین آن ها را پیدا و حل نمایند. این بازی به صورت فضاهای متفاوتی از قبیل سلول های زندان، کلبه دورافتاده و حتی ایستگاه های فضایی طراحی شده و هر یک از این فضاها سناریوی تعیین و هدف خاصی را دنبال می نمایند. در یک بازی ماموریت شما فرار از زندان و در دیگری شما باید از دست یک قاتل زنجیره ای فرار کنید.

راه و رسم بازی در اتاق فرار

اگر کنجکاو هستید تا بیشتر در خصوص این بازی بدانید، خواندن این مطلب را ادامه بدهید. برای بازی در اتاق فرار باید سناریوها را مورد آنالیز قرار دهید. تا به حال سناریوهای مختلفی در این اتاق ها طراحی شده که تعدادی از آن ها همانند زامبی ها، خانه های خالی از سکنه، آزمایشگاه های علمی، زندان ها و آدم ربایی تقریبا در تمام کشورها مشترکند. باید تعداد افرادی که شما را در این بازی همراهی می نمایند، در نظر بگیرید. بین 4 تا 8 نفر را در نظر داشته باشید، البته براساس سناریو تعداد افرادی که بازی را انجام می دهند کم و زیاد می گردد. به توانایی های مورد احتیاج این سناریوها و ویژگی های مدنظر دقت کنید؛ بعضی ازاین سناریوها به هوش زیادی احتیاج دارد و بعضی دیگر کار تیمی بیشتری می طلبند. البته بازی هایی هم هستند که احتیاج به فعالیت بدنی بالایی دارند یا استرس بسیاری را برای شما ایجاد می نماید. به همین دلیل باید ابتدا سانس های مربوط به سناریوها و مدت زمان آن ها را آنالیز کنید و زمان مناسب خود و گروه تان را انتخاب کنید.

توجه کنید!

15 دقیقه پیش از آغاز سانس در محل مربوطه حاضر شوید تا از بازی جا نمانید. وارد فضا که شدید، نشانه ها را بیابید و در پی معماها بگردید و در مدت زمانی که برایتان تعیین شده خودتان را از دامی که در آن هستید، رها کنید. بعضی از معماهای اتاق فرار شامل، پیدا کردن اشیای پنهان، کار تیمی، شمارش و ریاضی، چیزی که باید در اتاق پیدا کنید، استفاده از چیزی به طرز غیر معمول، جستجو برای اشیای موجود در تصاویر، مونتاژ یک وسیله، شناسایی هدایت ها، جستجو در تاریکی و پیدا کردن رمز و کد می گردد.

خاتمه سخن

اگر می خواهید ساعتی را به دور از جهانی مجازی و اینترنت باشید و لحظاتی سرشار از هیجان را با دوستانتان تجربه کنید، شک نکنید اتاق فرار گزینه خوبی برای شماست.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8744

به "تجربه اوج هیجان در اتاق فرار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه اوج هیجان در اتاق فرار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید