تاکید ایتالیا بر مشارکت ایران در حل و فصل بحران سوریه

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران: وزیر خارجه ایتالیا بر اهمیت و لزوم مشارکت ایران در دستیابی به راهکاری برای حل و فصل بحران سوریه تاکید نموده است.

تاکید ایتالیا بر مشارکت ایران در حل و فصل بحران سوریه

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، فدریکا موگرینی وزیر خارجه ایتالیا روز گذشته در سخنانی در سمینار برگزار شده توسط موسسه آسپن در شهر رم تاکید نمود، بحران سوریه موجب نگرانی شدید وی شده و وضعیت انسانی در این کشور با گذشت 3 سال از شروع جنگ داخلی تشدید شده است.

بر اساس این گزارش وزیر خارجه ایتالیا اضافه کرد، باید به دنبال یافتن راهکارهایی با مشارکت ایران و سایر کشورهای منطقه برای انتها دادن به بحران سوریه باشیم. بدون در نظر دریافت این مساله هیچ پیشرفتی برای حل و فصل بحران سوریه نخواهیم داشت.

وی گفت، تنش و درگیری های داخلی در سوریه نباید تحت الشعاع اختلافات روسیه و غرب بر سر الحاق کریمه به خاک روسیه قرار بگیرد. تمرکز بر روی تنش های جدید و فراموش کردن بحران های گذشته یک اشتباه بزرگ تاریخی خواهد بود.

دبیر کل سازمان ملل نیز ماه گذشته بر اهمیت نقش ایران در حل و فصل بحران سوریه تاکید نمود و از تهران خواست تا از نفوذ خود بر دمشق استفاده نموده و مقام های سوریه را برای از سردریافت مذاکرات متقاعد کند.

بان کی مون توضیح داد، ایران یک کشور مهم در منطقه است که می تواند نقش مهمی در تحولات منطقه ای داشته باشد. تهران می تواند مقام های دمشق را برای ادامه مذاکرات در چارچوب کنفرانس ژنو متقاعد کند.

دور دوم مذاکرات نمایندگان دولت سوریه و مخالفان اواسط فوریه بدون دستیابی به نتیجه ای تعیین به انتها رسیده است. از شروع بحران داخلی سوریه در مارس 2011 تاکنون بیش از 150 هزار نفر کشته و میلیون ها نفر نیز آواره شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 686

به "تاکید ایتالیا بر مشارکت ایران در حل و فصل بحران سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید ایتالیا بر مشارکت ایران در حل و فصل بحران سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید