بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی پس از دیدار با علی باقری کنی در وین: دلارهای بلوکه شده ایران باید آزاد گردد

به گزارش مجله سایه، پس از دیدار معاون وزیر خارجه کره جنوبی با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در وین، کره جنوبی اعلام نموده منابع اقتصادی ایران باید آزاد گردد.

بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی پس از دیدار با علی باقری کنی در وین: دلارهای بلوکه شده ایران باید آزاد گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، یکی از نشانه های بارزپیشرفت مذاکرات وین را سفر دو روز قبل معاون وزیر خارجه کره جنوبی به وین و ملاقات با علی باقری کنی عنوان می نمایند. پس از این ملاقات وزارت خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام نموده منابع اقتصادی بلوکه شده ایران در این کشور باید هرچه زودتر آزاد شوند.

این منابع 7 میلیارد دلاری مدت هاست که به چالشی بزرگ میان دو کشور بدل شده و با ممنوعیت فعالیت دو شرکت کره ای تولیدنماینده لوازم خانگی و شرکت های تولیدنماینده خودروهای کره ای بازار ایران به پارتنرهای چینی شرکت های تولیدنماینده داخلی رسیده است.

وزارت خارجه کره اعلام نموده در پی راهکارهایی است تا هرچه سریعتر بدهی ایران پرداخت گردد و معاون آنها در این زمینه با علی باقری کنی بحث و گفت و گو داشته است.

مسائلی چون تحریم ها و موانع انتقال از کانال سوئیفت و بعلاوه چالش های مربوط به قانون اف ای تی اف از مسائل انتقال پول های بلوکه شده ایران در سال های قبل بودند که فشار تحریم های بانکی آمریکایی باعث شده در 4 سال گذشته این دارایی ها به ایران عودت داده نگردد.

4141

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 10525

به "بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی پس از دیدار با علی باقری کنی در وین: دلارهای بلوکه شده ایران باید آزاد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی پس از دیدار با علی باقری کنی در وین: دلارهای بلوکه شده ایران باید آزاد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید