به طراوت و شادابی بهار

به گزارش مجله سایه، حال که زمستان رفته است و شما چکمه های زمستانی تان را در آورده و داخل انبار گذاشته اید و لباس های گرم و پشمی را کم کم از کمد لباس های تان جمع نموده اید، بهتر است در روحیه ی خود هم تغییراتی بدهید و آماده ی یک سال پر از موفقیت و پیروزی باشید.

به طراوت و شادابی بهار

به طراوت و شادابی بهار

نویسنده: فهیمه گلرخیان

حال که زمستان رفته است و شما چکمه های زمستانی تان را در آورده و داخل انبار گذاشته اید و لباس های گرم و پشمی را کم کم از کمد لباس های تان جمع نموده اید، بهتر است در روحیه ی خود هم تغییراتی بدهید و آماده ی یک سال پر از پیروزیت و پیروزی باشید.

1.اول از همه پنجره های خانه تان را باز کنید تا باد و هوای تازه وارد خانه های شما بگردد. بگذارید تا بوی ماندگی برود و بوی طراوت و تازگی به خانه های شما بیاید. جلو پنجره ی اتاق تان بمانید و کمی نفس عمیق بکشید. بگذارید شش های شما هم از هوای تازه استفاده کند.

2. درکمد لباس تان چند دست لباس رنگی اضافه کنید. لباس های تیره و کلفت را کنار بگذارید و لباس های رنگی مخصوصاً زرد و سبز را که نشانه ی فصل بهار است، به کمد لباس تان اضافه کنید. احتیاج ندارید که خرید بزرگی انجام بدهید. کافی است چند تی شرت مقرون به صرفه رنگی بگیرید و با یک ژاکت سفید نازک ست کنید. شما می توانید چند النگوی رنگی یا روسری، کمربند، کیف و دمپایی به رنگ روشن را پیدا و به لباس های خود اضافه کنید.

3.سعی تان را بکار ببندید تا مثبت فکر کنید. دنیا کوتاه تر از آن است که ما فکر می کنیم. چرا ما به نگران بودن و استرس داشتن معتاد هستیم؟ داشتن یا نداشتن مساوی با بودن یا نبودن نیست. فاصله ی بین خوشبختی یا بدبختی به میزان ی یک تار موست. باور کنید اگر از درون به آرامش برسید، زیبایی درون شما به بیرون ترواش می نماید، به مسائل تان بخندید تا آنها را از رو ببرید.

4. به دندان های خود توجه بیشتری بکنید. تحقیقات نشان داده افرادی که دندان های مرتبی دارند پیروز تر هستند. نگذارید نامرتبی دندان های شما یا سفید و براق نبودن شان شما را از هدف های زندگی تان بازدارد. اگر می توانید به دندانپزشک خود مراجعه و دندان های خود را سفید کنید. اگر بودجه ی کمی دارید، از کیت های سفید نماینده ی دندان خریداری کنید و ازآنها بهره ببرید. اگر بودجه یی برای این کار ندارید، توت فرنگی له شده را روی دندان های خود بگذارید تا کمی رنگ آنها را باز کند.

5. درکارهای عام المنفعه شرکت کنید. تحقیقات نشان داده است که یاری کردن به دیگران میزان دوپامین را در مغز بالا می برد. افرادی که کارهای خیر انجام می دهند عمر بیشتری می نمایند و سلامت جسمی و ذهنی بالاتری دارند. بیشتر ما کارهای خیریه را به مسایل اقتصادی گره می زنیم و فکر می نیم اگر از نظر اقتصادی متمول نیستیم. پس نمی توانیم کار خیر انجام دهیم. گاهی شما خیلی راحت تر با صرف چند دقیقه از وقت تان می توانید کار خیر انجام دهید. مثلاً اگر یکی از همسایه های شما مسن است و نمی تواند خرید کند. گاه گداری خریدهایش را انجام دهید. در مرتب کردن منزل یاریش کنید. موهای او را کوتاه کنید و ...

6. پف چشمان خود را با کرم های دور چشم و درمان های خانگی کمتر کنید. هوای زمستان معمولاً بیشتر از هر موقعی چشمان شما را پف می دهد. در هوای بهاری هم اگر به گرده ی گل ها حساسیت داشته باشید. چشمان تان پف می نماید. تنها با یک قرص ضد حساسیت می توانید از بهار مثل بقیه ی افراد لذت ببرید.

7. اگر ابروهای کلفت یا پری دارید، بهتر است کمی آنها را تمیزکنید و یک ردیف از آن را بردارید. بازکردن فاصله ی چشم و ابرو دیگرشما را عبوس نشان نمی دهد.

8. حالا که زمستان سرد تمام شده و شما دستکش های خود را درآورده اید یا اگر در این ایام حسابی از دستان خود کار کشیده اید، بهتر است این روزها به آنها توجه بیشتری بکنید. ابتدا یک مانیکور انجام دهید و ناخن های خود را مرتب سوهان بکشید و از ماسک های دست و اکسفولیت ها بهره ببرید. در پایان از کرم های مرطوب نماینده ی دست، مخصوصاً کرم های ضدپیری دست بهره ببرید.

9. یکی ازکارهایی که در بهار می توانید انجام دهید مرتب کردن وسایل تان است. کمد لباس تان را بیرون بریزید و آن را مرتب کنید. لباس های را که تن نمی کنید دور بریزید. اگر خیلی به یک لباس علاقه دارید می توانید از پارچه ی روبالشی درست کنید. با سرکشی به کشوی میز آرایش تان هم می توانید لوازم آرایشی را که استفاده نمی کنید بیرون بریزید. دراین میان ماسک ها و کرم های تاریخ مصرف گذشته را از قلم نیاندازید.

10.گاهی در میهمانی های عید هر چه دل مان می خواهد می خوریم، اما بد نیست که کمی هم به بدن و سلامت تان توجه کنیم. شکر، آرد و نمک سه سم سفید برای بدن هستند که درایام عید بسیار مصرف می شوند. برترین کار یک روز روزه گرفتن است و در پی آن آغاز روز با یک لیوان آب ولرم و چند قطره آب لیمو این کار درون شما را می شوید و به تصفیه ی بدن تان یاری می نماید. از موادی که آرد و شکر دارند کمتر بهره ببرید. سعی کنید نان مصرفی را به حداقل برسانید. هشت لیوان آب بخورید و چای سبز را به سبد خریدتان اضافه کنید. چای سبز باعث جوان شدن سلول های بدن می گردد و ضد پیری است. هفته یی دو بار به مدت نیم ساعت پیاده روی کنید، به طبیعت و تغییرات زیبای دنیا دور و برتان نگاه بیندازید و از زندگی خود لذت ببرید.

مهم تر از همه خودتان را دوست داشته باشد. اگر شما خودتان را دوست نداشته باشید، نمی توانید دیگران را دوست داشته باشید. سعی کنید مثل بهار سبز باشید، از درون رشد کنید و لب های تان مانند شکوفه های بهاری باز شوند و پر از عشق و شور به زندگی باشید. بهار را در درون تان سبز کنید و خود بهار شوید.

منبع:نشریه 7 روز زندگی، شماره 97.

منبع: راسخون
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 9204

به "به طراوت و شادابی بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به طراوت و شادابی بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید