برترین غذاهای صربستان

به گزارش مجله سایه، صربستان که در شبه جزیره بالکان واقع شده برای قرن ها بین مرزهای فرهنگی شرق و غرب قرار داشت که در همه زوایای زندگی مردم این کشور تاثیر گذاشته است. غذای کشور صربستان، ترکیبی از غذاهای ناحیه بالکان و اروپای شرقی است و با طعم و تنوع منحصر به فردی که دارد، تجربه بی نظیری برای هر جهانگرد به شمار می رود. غذاهای منطقه بالکان طعم و مزه خاصی دارند و در اغلب آن ها گوشت و پنیر، پایه اساسی ترکیبات غذایی آن ها است. غذاهای صربستان بسیار لذیذ و سازگار با طبع ایرانی است. برای سفری ماجراجویانه با طعم و مزه های فوق العاده، صربستان مقصد بسیار خوبی است. با خبرنگاران با معرفی برترین غذاهای صربستان همراه باشید.

برترین غذاهای صربستان

چواپی

یکی از اصیل ترین غذاهای بالکان، چواپی بوده که با وجود دستورالعمل های مختلف بسیار خوشمزه است. این غذا با استفاده از گوشت چرخ نموده تهیه می گردد که غذایی شبیه به کباب لقمه است. گوشت را گریل نموده به همراه کایماک (پنیر خامه ای) و پیاز خرد نموده و نان مخصوصی به نام لپینجا سرو می گردد.

کایماک

کایماک یکی دیگر از خوردنی های سنتی صربستان که همواره می توان در رستوران ها و سوپرمارکت ها آن را یافت. این غذا، از شیر غیرپاستوریزه و غیرهموژنیزه تهیه می گردد و طعمی بین پنیر خامه ای و خامه دارد. بافت آن بسیار لطیف بوده و طعم دلچسبی دارد. کایماک معمولا در کنار غذا سرو می گردد یا می توان آن را به تنهایی با نان نیز میل کرد.

موساکای صربستانی

موساکای صربستانی شبیه موساکای یونانی است با این تفاوت که به جای بادمجان از سیب زمینی در تهیه آن استفاده می گردد. ابتدا سیب زمینی را اسلایس و خرد نموده و قبل از پختن روی آن را لایه لایه با گوشت چرخ نموده و سس مخصوص می پوشانند. موساکا به علت مواد ساده تشکیل دهنده اش بسیار لذیذ است.

کوباسیسا (سوسیس صربی)

در صربستان سوسیس های مختلفی وجود دارد که بسیاری از آن ها دارای ترکیبات مشترک هستند و با توجه به هر شهر ممکن است دارای تفاوت هایی در نحوه درست کردن آن ها باشد.

کوباسیسا از گوشت های مختلفی تهیه می گردد. برخی از آن ها را باید ابتدا سرخ کرد، اما برخی دیگر را می توان مثل پیش غذا بدون پختن یا سرخ کردن خورد.

شنیسل صربستانی

برای تهیه این غذا در ابتدا ورقه های گوشت را با مقداری کایماک (پنیر خامه ای) پر و رول نموده و در آرد نان یا آرد سوخاری غلتانده و در روغن سرخ می نمایند و در کنارش سبزیجات معطر و سیب زمینی سرخ شده سرو می گردد.

همبرگر صربستانی

یکی از معروف ترین غذاهای صربستان در میان افراد محلی و گردشگر ها، همبرگر صربستان است که گوشت کبابی و ادویه دار را لای نان سومن یا لپینجا می گذارند. این همبرگر با چاشنی آیوار، پیاز و کایماک سرو می گردد.

غذاهای روسی ؛ ظرف خوشمزه ای که حتما باید امتحان کنید

راهنمای سفر به بلگراد

بدون ویزا به صربستان سفر کنید

معرفی فرودگاه بلگراد نیکولا تسلا

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 13593

به "برترین غذاهای صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین غذاهای صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید