برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در بانه

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران/کردستان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بانه از برنامه ریزی برای برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در این شهرستان اطلاع داد.

برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در بانه

سعداله رحیمی خواه در جلسه برنامه ریزی برای برگزاری مراسم روز و هفته جهانی صنایع دستی ضمن اشاره به نزدیک شدن به بیستم خرداد ماه و ضرورت گرامیداشت این ایام اظهار کرد: استان کردستان به خصوص شهرستان بانه به لحاظ تنوع رشته های مختلف صنایع دستی یکی از شهرستان های غنی در کشور است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بانه بیان نمود: یکی از اهداف برگزاری این جلسه برنامه ریزی برای معرفی و تجلیل از 22 نفر از بانوان کارآفرین و هنرمند عرصه صنایع دستی شهرستان بانه و رونمایی از اثر منحصر بە فرد هنرمند پیشکسوت هنرهای چوب، استاد حسام حیدری است که در این ایام در تهران با حضور مسئولین کشوری و استانی رونمایی خواهد شد.

وی اضافه نمود: افتتاح 3 کارگاه صنایع دستی در رشته های سفالگری و لعاب، قلم زنی و هنرهای چوب از دیگر برنامه های گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در شهرستان بانه است.

رحیمی خواه بیان نمود: امروزه صنایع دستی به یکی از فاکتورهای مهم در زمینه رونق مالی و ایجاد اشتغال تبدیل شده که می توان با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده از این توانمندی برای توسعه بانه استفاده کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بانه اعلام کرد: صنایع دستی نمادی از فرهنگ و تمدن هر منطقه است و انتظار می رود فعالان در این عرصه بتوانند هر چه بهتر و بیشتر در زمینه معرفی فرهنگ و تمدن مردم کردستان گام بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8154

به "برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در بانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در بانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید