برندگان جشنواره نورنگار تجلیل شدند

به گزارش مجله سایه، پنجمین جشنواره عکس نورنگار عصر امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود سرانجام داد.

برندگان جشنواره نورنگار تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار ، پنجمین جشنواره عکس نورنگار که با عنوان ایران من و با رویکرد محیط زیست از اول مرداد تا 20 آذرماه برگزار شده بود، عصر امروز به کار خود انتها داد.

مسعود افشانی دبیر جشنواره با بیان اینکه در این دوره با رایزنی های اساتید مسابقه را در دو بخش برگزار کردیم، اظهار کرد: معمولا استیتمنت و ارائه عکس از تهیه آن سخت تر است. به همین دلیل کارگاه های تخصصی را با این محور برگزار کردیم.

وی اضافه نمود: فراخوان جشنواره 1 مرداد اعلام شد و تا 20 آذرماه مهلت ارسال آثار بود که در مجموع 2200 عکس به دبیرخانه ارسال شد.

افشانی ضمن اشاره به مبلغ اولیه که دبیرخانه برای حضور هنرمندان از آنها دریافت نموده است، اعلام کرد: در ابتدا 17 میلیون از هنرمندان جمع شد اما هزینه جشنواره بالغ بر 150 میلیون تومان بود.

وی یادآور شد: کتاب جشنواره نیز تهیه و چاپ شده است که در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

در ادامه داریوش محمدخانی مشاور هنری جشنواره با تاکید بر بین المللی شدن نورنگار گفت: تاثیر گذاری جشنواره ها انکارنشدنی است. جشنواره ها هنرمندان را معرفی می نمایند. موسسه نورنگار هم گام های بسیار مثبتی در حوزه عکاسی برمی دارد.

سپس مسعود زنده روح کرمانی که از اعضای داوران جشنواره بود، طی سخنانی اظهار کرد: چرا باید جایی مانند نورنگار به جای فروختن قطعات دوربین، لوازم عکاسی و... دست به اجرای جشنواره بزند؟

وی اضافه نمود: نورنگار برای جشنواره هزینه می نماید، زیرا نسبت به جامعه هنری تعهد دارد. جشنواره صرفا برای شناسایی هنرمندان نیست بلکه برای کشف آنهاست.

در ادامه اسامی برندگان جشنواره معرفی گردید که طبق آن محمد قدمعلی، جمشید فرج وندفردا و شهرام فرزین سرشت در بخش اصلی جشنواره برگزیده شده و جایزه 10 میلیون تومانی به علاوه تندیس و لوح را دریافت کردند.

در بخش جنبی هم مرتضی صالحی، مهدی سعادت و امین بذرافشان جایزه 6 میلیون تومانی و تندیس و لوح جشنواره را از آن خود کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 133

به "برندگان جشنواره نورنگار تجلیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندگان جشنواره نورنگار تجلیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید