براتی: وزیر ورزش به صورت افتخاری در مجمع فدراسیون فوتبال حضور پیدا می کند

به گزارش مجله سایه، رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال در خصوص اساسنامه جدید این فدراسیون توضیحاتی داد.

براتی: وزیر ورزش به صورت افتخاری در مجمع فدراسیون فوتبال حضور پیدا می کند

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، احمد رضا براتی رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال درباره جزئیات اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال مطرح کرد: فیفا عنوان کرده است که اگر می خواهید عضوی از این تشکیلات بین المللی باشید باید چارچوب های قانونی آن را نیز بپذیرید. ما در این یک سال گذشته بسیار تلاش کردیم که به آن ها ثابت کنیم که ما ملزم به این هستیم که قوانین کشور خودمان را نیز رعایت کنیم، آن ها هم قانع شدند، اما مطرح کردند که باید استقلال فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد غیر دولتی نیز تایید شود.

او ادامه داد: بعد از انتخابات که برگزار شود ما یک سال زمان داریم که از طریق تغییر قانون گذاری این مواردی که فیفا درباره بعضی قوانین ما مشکل دارد را نیز حل کنیم.

براتی درباره قوانین جدید اساسنامه که منجر به اثر گذاری بیشتر اهالی فوتبال می شود مطرح کرد: در این اساسنامه علاوه بر تعداد اعضای هیئت رئیسه، تعداد اعضای مجمع فدراسیون نیز افزایش پیدا کرده است.

او گفت:، اما یکی از مهمترین این مسائل، تغییری است که در تعداد اعضای مجمع افتاده است که بر اساس آن 75 عضو مجمع به 89 عضو افزایش یافته است، اما در این تغییر چیدمان می توان به افزایش چشمگیر سهم بانوان در این مجمع اشاره کرد.

براتی درباره زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال مطرح کرد: دلیل این تاخیر در انتخابات به علت شرایط مشخص شده در اساسنامه فدراسیون فوتبال است.

او ادامه داد: طبق قانون بعد از این اینکه اساسنامه فدراسیون تصویب شود، هیئت رئیسه فدراسیون تشکیل جلسه می دهد و تاریخ مجمع را مشخص می کند که بر اساس اساسنامه، باید برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال حداقل 70 روز از تصویب اساسنامه گذشته باشد. به همین دلیل نمی توانیم زودتر از اوایل یا اواسط بهمن انتخابات را برگزار کنیم.

براتی درباره حضور افتخاری مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوان در مجمع فدراسیون فوتبال مطرح کرد: این قضیه به علت حساسیت فیفا به حضور مقامات دولتی در مجمع عمومی بوده است که با تلاش هایی که ما انجام دادیم، توانستیم حضور وزیر را هر چند به صورت افتخاری، در مجمع فدراسیون حفظ کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6278

به "براتی: وزیر ورزش به صورت افتخاری در مجمع فدراسیون فوتبال حضور پیدا می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "براتی: وزیر ورزش به صورت افتخاری در مجمع فدراسیون فوتبال حضور پیدا می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید