جهت درخشان ووشو را ادامه می دهیم ، به چهار دوپینگ دامن زده شد

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران - گروه ورزشی - محمد بیرامی: ووشو را باید یکی از پیروز ترین رشته های ورزشی در ایران بدانیم. رشته ای که از هر میدانی با دست پر به ایران بازمی گشت و رئیس آن به عنوان عضو هیأت رئیسه جهانی و آسیایی فردی تأثیرگذار در ووشوی جهان بود. مهدی علی نژاد زمستان 98 به عنوان معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش انتخاب شد تا جای خود را به خسروی به عنوان سرپرست دهد.

جهت درخشان ووشو را ادامه می دهیم ، به چهار دوپینگ دامن زده شد

انتخابات تیرماه برگزار گردید و امیر صدیقی با کسب بیشترین آرا روی جایگاه ریاست فدراسیون نشست. این اتفاقی در حالی افتاد که شیوع ویروس کرونا لغو رویدادهای بین المللی را در پی داشت تا رئیس جدید فرصت مناسبی داشته باشد و برای حضور در عرصه های بین المللی با دقت بیشتری برنامه ریزی کند.

خبرنگاران در همین رابطه با امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو مصاحبه کرد.

شرایط سخت دوران کرونایی سال 1399

کووید 19 یا همان کرونا شرایط سختی را بر دنیا حاکم ساخت. این ویروس برای دنیا ناشناخته بود و اغلب گمان می رفت که طی چند ماه ریشه کن می گردد. ولی اینگونه پیش نرفت و همچنان میهمان دنیایان است. همین موضوع سال سختی را برای همه از جمله ورزشی ها رقم زد. دنیا آهسته آهسته به سمت مدیریت و رویکردهای جدید پیش رفت. ولی در کل این اتفاقات لطمات جدی به ورزش زد. همه مسابقات بین المللی و حتی المپیک لغو شد. به همین دلیل تمامی رویدادهای ووشو در سال 1399 به تعویق افتاد تا سال 2020 هیچ رویداد رسمی را در این رشته شاهد نباشیم.

رویکردهای جدید با رئیس جدید

بعد از انتخابات که در تیرماه برگزار گردید، فدراسیون رویکرد جدیدی اتخاذ کرد و اولویت های جدیدی وارد کار شد. در نخستین اقدام از تعطیلی رویدادهای بین المللی برای دانش افزایی استفاده کردیم. برای توسعه و گسترش ووشو در کشور و استفاده از همه ظرفیت ها بیش از 400 دوره آموزشی با حضور 6000 شرکت نماینده به صورت مجازی برگزار و اهداف ترسیم شده در بخش آموزش محقق شد.

نگاه سلامت محور

توسعه همگانی و ظرفیت های سلامت محور ووشو بخش دیگری از تمرکز فدراسیون بود که به لطف خدا برنامه ها و طرح های ما به خوبی اجرا شد و ان شاءالله این فرایند ادامه خواهد داشت. طرح سفیر سلامت را به معرفی کردیم که می تواند آغاز یک حرکت و جنبش بسیار خوب و مناسب در راستای اهداف فدراسیون ووشو باشد.

برگزاری لیگ

شیوع ویروس کرونا و لغو تمامی رویدادهای ملی ووشو باعث دور ماندن ورزشکاران ما از تمرینات و آمادگی مناسب شده بود. هر چند تمامی ورزشکاران ملی تحت نظر بودند و فعالیت ها و برنامه های آن رصد می شد، ولی چون مبارزه ای نبود کار سخت می شد. همین موضوع اخذ مجوزهای لازم و برگزاری لیگ ووشو بعد از یک وقفه یک ساله را در هر دو رده آقایان و بانوان و با رعایت پروتکل های بهداشتی در پی داشت که تمامی ملی پوشان ما شرکت کردند تا آمادگی خود را بالا ببرند.

بازی های آسیایی

سال 1400 خیلی برای ووشو مهم است چرا که باید تمام کوشش خود را بکار گیریم تا از تمام ظرفیت های ووشو و کوراش برای کسب موفقیت در بازی های 2022 چین استفاده کنیم و این جز با برنامه ریزی و هدف گذاری میسر نخواهد بود. امیدواریم بتوانیم طبق برنامه ریزی که داریم مسابقات انتخابی تیم ملی، تمرینات، اردوهای آماده سازی و لیگ را با دقت نظر بیشتری برگزار کنیم تا به کسب نتایج درخشان استفاده کنیم.

اوجاقی مرد تأثیر گذار ووشو

اوجاقی یکی از ظرفیت های بی نظیر خانواده ووشو کشور است. ایشان همیشه باعث شده توفیقات بسیار خوبی چه در زمانی که ورزشکار بودند و چه در زمانی که به عنوان مربی تیم ملی فعالیت می نمایند، نصیب کشورمان گردد. به همین دلیل فدراسیون ووشو علاوه بر نقش مربیگری، از توانایی ایشان با توجه به تحصیلات دکتری مدیریت ورزشی در بخش مدیریتی فدراسیون هم بهره مند باشد. این موضوع تا به امروز به خوبی اجرا شده و امیدواریم بتوانیم از تمام ظرفیت های خانواده ووشو به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

چالشی به نام دوپینگ

دوپینگ موضوع جدیدی در ورزش کشور نیست، مبارزه با دوپینگ مسئله ای خاص همه نهادها، سازمان ها و فدراسیون ها بوده است. دوپینگ عمل قبیحی است که همه سعی دارند آن را به حداقل ممکن برسانند. ووشو در تمام این سال ها بسیار نمونه های محدودی داشته که حتی از میانگین دنیای هم پایین تر بوده است. در مورد چهار موردی که مطرح شده و غالباً هم متعلق به دو و سه سال قبل بوده مقداری دامن زده و خیلی سعی شد که این خبر پررنگ گردد و بعضی افراد سعی داشتند توفیقات ووشو را زیر سوال ببرند.

همه کوشش فدراسیون ووشو برای مبارزه با این پدیده است و چه بسا در سال 99 با وجود محدودیت ها، دو دوره بسیار خوب را در همین رابطه برای مربیان و ورزشکاران چه در سطح لیگ و چه در سطح تیم های ملی برگزار کردیم و همیشه در کوشش هستیم تا شاهد چنین اتفاقی نباشیم. ولی نباید فراموش کنیم که دوپینگ یک موضوع مرتبط با رفتار شخص ورزشکار است و به همین دلیل ورزشکار نقش معین نماینده را دارد. ورزشکاران ما باید به این شناخت کامل برسند و توجه داشته باشند که به هیچ عنوان وارد این فضا نشوند چرا که می تواند برای تمام دستاوردهای آنها بسیار خطرناک باشد.

سخن پایانی

امیدوارم با همدلی، هم فکری و کوشش مضاعف بتوانیم سال 1400 را به سالی درخشان برای ووشو کشور تبدیل کنیم. ووشو همیشه افتخارات و قهرمانی های متعددی را برای ورزش کشور به ارمغان آورده و امیدواریم این راستا درخشان پرقدرت طی گردد و یکی از برنامه ویژه ما توسعه همگانی و همه جانبه ووشوست، چرا که فدراسیون های ووشو ایران یکی از فدراسیون های برتر دنیای است و الگوی خیلی از فدراسیون ها می باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7573

به "جهت درخشان ووشو را ادامه می دهیم ، به چهار دوپینگ دامن زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهت درخشان ووشو را ادامه می دهیم ، به چهار دوپینگ دامن زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید