بدترین المپیک تاریخ در راه است

به گزارش مجله سایه، جنجال های المپیک 2021 توکیو ادامه دارد. اکنون اخباری در رابطه با مطرح شدن دوباره برگزاری کلی رقابت ها به گوش می رسد.

بدترین المپیک تاریخ در راه است

به گزارش خبرنگاران ، ساعاتی پیش به طور رسمی اعلام شد که کره شمالی به دلیل بعضی مسائل و تنش های سیاسی با دولت ژاپن از حضور در المپیک توکیو انصراف داده است.

اما اخبار مربوط به المپیک توکیو فقط خلاصه شده به نام کره شمالی نیست. آنچه در ادامه می آید مروری بر آخرین اخبار جنجالی المپیک توکیو در رسانه های مختلف دنیا است:

*خبرگزاری شینهوا اعلام شد که بعضی از اعضای کمیته برگزاری رقابت های المپیک درخواست هایی از سوی نهادهای داخل ژاپن دریافت نموده اند که از آنها خواسته شده که مقدمات منتفی کردن کلی برگزاری رقابت های المپیک توکیو را فراهم نمایند. ترس شدیدی بابت شیوع گسترده ویروس کرونا در زمان برگزاری رقابت ها وجود دارد اما دولت ژاپن که تا همین امروز هم خسارات کلانی بابت تعویق یک ساله خورده است به هیچ عنوان قصد ندارد رقابت ها را کنسل کند. پیش بینی این است که در روزهای آینده فشارها برای لغو کلی رقابت ها بیشتر گردد. در صورت لغو کلی رقابت ها ، دولت ژاپن بیش از 13 میلیارد دلار خسارت متحمل خواهد شد.

*المپیک توکیو بدترین المپیک تاریخ از لحاظ میزان رضایتمندی مردم خواهد بود. به تازگی تلویزیون ژاپن یک نظرسنجی انجام داده است که نتایج این نظرسنجی نشان می دهد 77.3 درصد از مردم این کشور مخالفت شدیدی با برگزاری المپیک در کشورشان دارند. نخستین دلیل مخالفت آنها پاندمی کرونا است و دومین دلیل نیز مسائل مالی کشور ژاپن اعلام شده.

تا به حال در تاریخ رقابت های المپیک، هیچ دوره ای به اندازه سال 2021 مردم یک کشور با برگزاری المپیک در کشورشان مخالفت ننموده اند.

*ورزشکاران شرکت نماینده در رقابت های المپیک 2021 روزهای سختی را در این کشور تحمل خواهند کرد. اگر واکسینه شوند که هیچ اما اگر واکسن نزنند حق خروج از هتل محل اقامت خود را ندارند و گردش آنها در سطح شهر ممنوع است ضمن اینکه حق ارتباط با سایر ورزشکاران را هم ندارند و فقط در زمان برگزاری مسابقات می توانند از هتل خود خارج شوند. در واقع با ورزشکارانی که واکسن نزنند همانند یک زندانی برخورد خواهد شد.

پیش از این شرایط مشابهی در رقابت های تنیس اوپن استرالیا وجود داشت و تنیسورها اعتراض شدید خود را به نحوه برگزاری رقابت ها نشان داده بودند. حالا که المپیک ابعاد بسیار گسترده ای دارد و معین است که اعتراضات در این رویداد به چه شکل خواهد بود.

*شانگهای تودی پیش بینی می نماید در زمان برگزاری رقابت های المپیک 2021 توکیو جمعیت زیادی از مردم در محل برگزاری رقابت ها و یا بیرون از آن در حالی که پلاکارد در دست دارند به شدت در رابطه با برگزاری المپیک در ژاپن اعتراض نمایند. نمونه کوچک تر این اتفاق پیش از این در استرالیا و در جریان برگزاری رقابت های تنیس اوپن مشاهده شده بود.

*نشریه تایمز در گزارشی المپیک توکیو را بدترین المپیک تاریخ قلمداد کرد و نوشت تعویق یک ساله رقابت ها و نداشتن تمرین و اردوی کافی برای ورزشکاران و تیم ها بر روی کیفیت مسابقات تاثیر زیادی خواهد داشت که در این صورت بدترین و بی کیفیت ترین المپیک تاریخ را شاهد خواهیم بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7606

به "بدترین المپیک تاریخ در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین المپیک تاریخ در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید