تور مجازی: شانگهای؛ چین

به گزارش مجله سایه، شانگهای، بزرگ ترین شهر چین، مشهور به جنگل آسمان خراش ها، شهری پرزرق وبرق و دیدنی، لبریز از تاریخ و فرهنگ و هنر و مدرنیته است که می تواند برای هر گردشگری جذاب باشد.

تور مجازی: شانگهای؛ چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

شانگهای از معدود شهرهای جهان است که به رکوردهای متعدد خود می بالد، اینجا نه تنها بزرگ ترین شهر چین به شمار می رود، بلکه پرجمعیت ترین کلان شهر جهان و بزرگ ترین بندر کره زمین نیز محسوب می شود. شانگهای از دوران باستان مسکونی بوده و مردم از راه کشاورزی، ماهیگیری و فراوری نمک ارتزاق می کردند. زمین ها از نسلی به نسلی دیگر منتقل می شدند تااینکه در سال 751 به این روستای ماهیگیری، جایگاهی رسمی اعطا شد.

قرن ها تاریخ این شهر، دوران جنگ و صلح را به خود دیده است: شانگهای مورد حمله و بمباران نهاده شد و سپس قدرت های جدید مجدداً آن را بازسازی کردند. در سال 1992 بود که شانگهای وارد فاز توسعه ای سریعی شد که همین موضوع، آن را به یکی از شهرهای پیشرو در کشور و سپس جهان تبدیل کرد. درحال حاضر، این شهر یکی از مراکز اقتصادی بزرگ جهان، قطب تمهیدات سیاسی چین و درعین حال مهد سینما و تئاتر مدرن چینی است.

باوجود معابد باستانی متعدد و خانه های دوطرف خیابان ها که قدمت شان به اوایل قرن بیستم برمی شود، اولین نماد واقعی شانگهای را می توان چشم انداز شهری آن قلمداد کرد. سازه های مدرن آن از معماری منحصربه فردی برخوردارند و شکل طبقه های بالای آن ها شبیه به بشقاب پرنده است. یکی از شگفت آورترین آثار شانگهای، پل عابرپیاده گردی است که در سال 2012 در منطقه پودانگ ساخته شد. اگر از پله یا آسانسور بهره ببرید، می توانید به ارتفاع 6 متری بروید تا به بخش عابرپیاده پل برسید، این بخش به حدی عریض است که تا 15 نفر می توانند کنار هم روی این پل حرکت نمایند. هنگام غروب، این پل نورپردازی خیره نماینده ای دارد.

یکی دیگر از جاذبه های مهم شانگهای را می توان بوند (Bund) دانست، در این منطقه ساحلی 1.5 کیلومتری، 52 ساختمان باسبک های مختلفی از گوتیک تا آرت دکو به چشم می خورد. به همین دلیل به این منطقه موزه معماری جهان نیز گفته می شود. از سال 2003 نیز آسمان خراش آرورا پلازا (Aurora Plaza) به ارتفاع 185 متر در سمت مقابل رودخانه این منطقه ساخته شد. هنگام شب، این ساختمان به صفحه بسیار بزرگی برای پخش ویدئوهای مختلف (از تبلیغات تا گزارش های خبری) تبدیل می شود که امکان تماشای آن از پیاده روی تفریحی بوند وجود دارد.

بیش از 80 ساختمان با ارتفاع بالاتر از 170 متر در شانگهای ساخته شده است. معروف ترین آسمان خراشی که در همه عکس های گرفته شده از شانگهای خودنمایی می نماید، مرکز اقتصادی جهانی شانگهای با ارتفاع 492 متر است. در بالای آن دریچه ذوزنقه عجیب وغریبی گذاشته شده است تا مقاومت هوا را کاهش دهند. این دریچه در ابتدا به شکل دایره بود، اما بعضی آن را به خورشید روی پرچم ژاپن نسبت دادند و درنتیجه شکل آن تغییر یافت تا شبیه به یک دربازکن غول پیکر به نظر برسد. درحال حاضر، این سازه مرتفع ترین ساختمان شهر است، هرچند شاید آسمان خراش دیگری که قرار است با ارتفاع 632 متر در منطقه پودانگ ساخته شود، شهرت آن را تحت الشعاع قرار دهد.

جاذبه های متعددی در شانگهای وجود دارد، در این شهر تمدن مدرنیته با سنت های قدیمی درهم آمیخته اند، پارک های مدرن در احاطه شیشه و بتن هستند و.... باتماشای تصاویر پانورامای این شهر می توانید از مناظر خارق العاده آن نهایت لذت را ببرید.

در ادامه، تجربیات و عکس هایی که دو عکاس به نام های دیمیتری مویسینکو و استانیسلاو سدو از شهر بزرگ و مدرن شانگهای گرفته اند را مرور می کنیم.

اولین روز در شانگهای

از اولین لحظات حضورم در شانگهای، احساس می کردم که ساختمان های بی شماری مرا احاطه نموده اند. منطقه ای که در آن اقامت داشتیم، مثل تپه مورچه ها بود و علاوه بر ازدحام جمعیت، شاهد ترافیک سنگین و اسکوترهایی که در همه جا حتی پیاده روها به چشم می خوردند، نیز بودیم. از شدت خستگی به رختخواب رفتیم و تا ساعت چهار بعدازظهر به وقت محلی از خواب بیدار نشدیم. هوای شهر مه آلود بود و نمی دانستیم که آیا علت آن به آلودگی هوا مربوط می شود یا هوای ابری. هنگام غروب باز هم وضعیت هوا به همین منوال بود، درهرصورت باید برای عکاسی می رفتیم. تازه وارد خیابان شده بودیم که اولین مشکل جلوی پایمان سبز شد، راننده تاکسی ای که در نزدیکی هتل ما قرار داشت، نمی فهمید که مقصد ما کجاست یا وانمود می کرد که حرف ما را متوجه نمی شود. درنهایت مجبور شدیم که پای پیاده به جهت خود ادامه دهیم.

از سه یا چهار خیابان عبور نموده بودیم که فهمیدیم تا قبل از غروب آفتاب نمی توانیم به مقصد موردنظر برسیم. دیما، یک تاکسی گرفت و به این ترتیب، سفری سریع و ارزان به مقصد داشتیم. میدان کوچکی را انتخاب و وسایل خود را باز نموده و هلی کوپتر را راه انداختیم. دیما پیشنهاد کرد که از غروب و شب منطقه بسیار شلوغ و مملو از گل اطراف برج تلویزیون، عکاسی کنیم. ترافیک سنگینی در این منطقه وجود داشت و پلی این میدان را احاطه نموده بود که مردم محلی و گردشگران از آن عبور می کردند. مردم زیادی در اینجا حضور داشتند و از آنجاکه نمی توانستیم در آن ساعت، مکان بهتری را پیدا کنیم، هلی کوپتر را راه انداختیم. هوا به سرعت تاریک می شد، هلی کوپتر به آسمان شانگهای پرواز کرد و دیما مرتب می گفت که برج تلویزیون در فریم دوربین جا نمی شود. لحظات بسیار مهمی بود، زیرا نه تنها هلی کوپتر را بالای سرمان به پرواز درآورده بودیم، بلکه فاصله آن تا زمین بیشتر از 200 متر بود. تااینکه دیما گفت که همه چیز درست پیش رفته است. پرواز در ارتفاع 270 متری انجام شد و این موضوع برای یک پرواز شبانه بسیار فوق العاده و نفس گیر بود!

اینجا بود که فهمیدم، عکاسی از شهر شانگهای باکمک هلی کوپتر کنترل از راه دور بسیار سخت است. ساختمان های بسیار بلندی در این شهر وجود دارد که ارتفاع بعضی از آن ها بیشتر از 400 متر است. بااین حال مردم محلی رفتار محبت آمیز ای دارند و به نظر می رسید به فعالیت ما علاقه داشتند و حتی چند عکس نیز با ما دریافتد. پلیس هیچ مسئله ای برای ما درست نکرد و همه چیز به خوبی پیش رفت.

دومین روز در شانگهای

ما که از موفقیت روز گذشته (پرواز در ارتفاع بالا) بسیار شادمان بودیم، تصمیم گرفتیم که استانداردهایمان را بالاتر ببریم و هلی کوپتر را از وسط پارک کوچکی به پرواز درآوریم که دورتادورش را ساختمان های بسیار بلند احاطه نموده اند؛ اما یک نیروی نگهبانی به سمت ما آمد و دستور به توقف فعالیت مان داد. درابتدا وانمود کردیم که حرف او را نمی فهمیم، سپس تصاویر را به او نشان داده و شرح دادیم که هدف مان فقط دریافت چند عکس از شهر است، ناگهان دیما متوجه تعدادی هلی کوپتر کنترل از راه دور در داخل یکی از کیوسک های همان نزدیکی شد. به پنجره کیوسک نزدیک شد و به هلی کوپترها اشاره نمود تا مأمور متوجه شود که آن ها نیز می خواهند مشابه همان هلی کوپترها را به آسمان بفرستند. مأمور ظاهراً این موضوع را فهمید و به وسیله فرستنده رادیویی با شخص دیگری مشورت کرد و به ما اجازه داد. من به او اشاره نمودم که از محل پرواز هلی کوپتر فاصله بگیرد. او نیز دلش طاقت نیاورد و به سایر افرادی که برای تماشا آمده بودند، ملحق شد. سپس به سمت پارک حرکت کردیم و به قدری تند راه می رفتیم که از دیما پرسیدم، الان به کجا می دویم؟ او گفت:

زمان نداریم! هوا به زودی تاریک می شود و من به سختی می توانم چیزی را ببینم!

به دیما گفتم، می خواهی عینک آفتابی ات را دربیاوری؟

دومین شب پرواز هلی کوپتر در ارتفاع 300 متری بالای زمین انجام شد که یک رکورد جدید به حساب می آمد. به طورکلی، چینی های مثل بچه ها کنجکاو هستند. هرزمانی که تصمیم به پرواز هلی کوپتر می گرفتیم، جمعیت کوچکی دور ما جمع می شد؛ اما اگر از آن ها نمی خواستیم که از سر راه مان کنار بروند، خود را به مانیتور می رساندند تا نگاهی به آن بیندازند. آن روز اتفاق جالبی نیفتاد. اقامت مان در شانگهای روبه سرانجام بود، اما ظاهراً توانستیم از جالب ترین مکان های مرکز شهر عکس بگیریم و حس وحال کلان شهری فوق مدرن را نشان دهیم.

در ادامه از شما دعوت می کنیم به تماشای تور مجازی شانگهای بنشینید. این تصاویر ازطریق هلی کوپتر از را دور گرفته شده است و می توانید این شهر را از زوایای مختلف و 360 درجه مشاهده کنید.

برای آشنایی با سایر جاهای دیدنی شانگهای، می توانید فهرست کاملی از آن ها را در خبرنگاران مشاهده کنید. همچنین اگر قصد سفر به این شهر یا سایر شهرهای چین را دارید، قیمت انواع تور چین و تور شانگهای را در خبرنگاران مقایسه کنید. ما با همکاری آژانس های گردشگری معتبر، فهرستی از ده ها تور را در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید ارزان و آگاهانه انتخاب کنید.

گالری عکس های شانگهای، چین

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 495

به "تور مجازی: شانگهای؛ چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی: شانگهای؛ چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید