بازگرداندن کِریمه شرط برقراری روابط اوکراین با روسیه

به گزارش مجله سایه، رئیس جمهوری اوکراین، شرط برقراری روابط بین کی یف و مسکو را بازگرداندن شبه جزیره کریمه به این کشور نامید، البته نمی داند که این مسئله چه زمان تحقق خواهد یافت.

بازگرداندن کِریمه شرط برقراری روابط اوکراین با روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در مصاحبه ای با یکی از روزنامه های این کشور بیان کرد که برقراری روابط بین کی یف و مسکو، بدون بازگرداندن شبه جزیره کریمه به اوکراین، غیرممکن خواهد بود.

زلنسکی در پاسخ به سئوالی در باره زمان تحقق این خواسته، گفت: من نمی دانم چند سال طول خواهد کشید تا این رابطه برقرار گردد. من شخصاً جوابی برای این سئوال ندارم.

به عقیده رئیس جمهوری اوکراین، پس از مدت زمانی، قطعاً مردم روسیه از الحاق کریمه به کشورشان شرمسار خواهند شد و شبه جزیره بار دیگر بخشی از خاک اوکراین خواهد شد.

وی در عین حال یادآور شد که روسیه و اوکراین در یک منطقه قرار گرفته و همسایه یکدیگر و دارای مرز مشترک هستند و هیچ کس نمی تواند تغییری در این شرایط داده و این دو کشور را از هم جدا سازد.

در واکنش به این سخنان، امروز پنج شنبه، گئورگی مرادوف معاون نخست وزیر و نماینده دائم جمهوری کریمه در دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت: دیر یا زود، این ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین است که به خاطر نگرش کی یف به شبه جزیره کریمه احساس شرمندگی خواهد نمود.

وی تأکید کرد که مقامات اوکراینی باید از این واقعیت شرمسار باشند که با اقدامات خود، اوکراین را به سمت سقوط ملی سوق داده و باعث شدند که مردم کریمه برای سرنوشت خود تصمیمی عاقلانه بگیرند.

پیش از این، دمیتری رازومکوف رئیس مجلس اعلای اوکراین گفته بود که اصلی ترین روش برای بازگرداندن شبه جزیره کریمه به این کشور، اعمال فشارهای بین المللی بر روسیه و ادامه تحریم های مالی است.

شبه جزیره کریمه در سال 2014 و در نتیجه یک همه پرسی سراسری در این متطقه، به همراه بندر سواستوپل و با رای مثبت اکثریت ساکنین این مناطق به نفع الحاق به روسیه، به ترکیب فدراسیون روسیه پیوست.

مقامات مسکو بارها تأکید نموده اند که مسئله الحاق کریمه تمام شده است و روسیه درباره آن با هیچکس مذاکره نخواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4266

به "بازگرداندن کِریمه شرط برقراری روابط اوکراین با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگرداندن کِریمه شرط برقراری روابط اوکراین با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید