ایجاد فعالیت مشترک در کتابخانه ها راه چاره ترغیب بچه ها به کتابخوانی

به گزارش مجله سایه، هراتی گفت: ایجاد فعالیت مشترک با بچه ها در فضای کتابخانه ها می تواند به ارتباط صمیمی آنها با کتابدار و علاقمند شدن به کتاب یاری کند.

ایجاد فعالیت مشترک در کتابخانه ها راه چاره ترغیب بچه ها به کتابخوانی

محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: تا با بچه ها ارتباط گرفته نگردد جریان اتصال سازی با کتاب و کتابخوانی صورت نمی گیرد، در فرآیند کتابخوانی ضروری است که کتابدار با بچه ها و نوجوانان ارتباط محبت آمیز و صمیمی داشته باشند که موید این موضوع این است که افراد اصلی در برنامه تلویزیونی عضو های فعال کتابخانه های عمومی هستند.

به گفته هراتی، برای نزدیک شدن به بچه ها و نوجوانان ضروری است که افراد در جایگاه یک کتابدار در کنار آن ها قرار بگیرند و گفتگویی حول محور توضیحات ویژگی بچه ها و شنیدن ویژگی کتابدار ها شکل بگیرد، بعلاوه ایجاد فعالیت مشترک با بچه ها در فضای کتابخانه ها می تواند به ارتباط صمیمی با بچه ها یاری کند.

او می گوید: فرآیند کتابدار شدن بچه ها و فعالیت آن ها در کتابخانه ها یکی از راه چاره های ایجاد فعالیت مشترک است که در علاقمند شدن آن ها به مقوله کتابخوانی و شکل گیری ارتباط محبت آمیز و صمیمی کتابدار و بچه ها و نوجوانان یاری می نماید.

هراتی گفت: این طرح در حال حاضر در کتابخانه های عمومی کشور اجرا شده است و اعضای فعال در کتابخانه ها در مورد این مسئله فعالیت ثابت دارند.

به گفته معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در جریان برنامه تلویزیونی که با همکاری شبکه پویا قرار است اجرا گردد، کتابخانه ها و فرآیند کتابداری به وسیله کتابداران فعال به مخاطبان این معرفی خواهد شد، بعلاوه بین یک تا دو قسمت از این برنامه مربوط به این مسئله خواهد بود که چه شاخص هایی را باید مدنظر داشت تا به کتاب های خوب و الویت دار برای مطالعه بچه ها برسیم.

خبرنگاران فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 13144

به "ایجاد فعالیت مشترک در کتابخانه ها راه چاره ترغیب بچه ها به کتابخوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد فعالیت مشترک در کتابخانه ها راه چاره ترغیب بچه ها به کتابخوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید