انجام مطالعات برای استفاده از آب شیرین کن در 5 نقطه کشور

به گزارش مجله سایه، رییس کمیته آب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از انجام مطالعات برای استفاده از آب شیرین کن و انتقال آب در پنج نقطه کشور اطلاع داد.

انجام مطالعات برای استفاده از آب شیرین کن در 5 نقطه کشور

ابوالفضل حسن بیگی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: طبق مطالعات اجرا شده در وزارت نیرو و شورای آب و شورای عالی امنیت ملی، 16 استان کشور در خشکسالی سختی به سر می برند. لذا طبیعی است که استفاده از آب شیرین کن ها یکی از راه های مناسب برای تامین آب است.

وی با بیان این که برای رسیدن به این هدف انجام کار مطالعاتی در پنج نقطه انجام شده است، گفت : اولین نقطه استفاده از آب شیرین کن در خلیج فارس برای خوزستان و منطقه خشک بوشهر است. دومین نقطه مربوط به بندرعباس و تنگه هرمز جهت آبرسانی به کرمان یزد و اصفهان می باشد که 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقطه سوم مربوط به سواحل مکران، برای آب رسانی به سیستان وبلوچستان ، خراسان جنوبی و قسمت جنوبی خراسان مرکزی و طرح دیگر برای آبرسانی به استان های مرکزی مناطق احتیاجمند آب است.

حسن بیگی افزود: طرحی دیگر مربوط به انتقال آب و استفاده از آب شیرین کن از دریای خزر برای استان های قم، سمنان، سبزوار، نیشابور و جنوب شرقی خراسان رضوی است.

وی در سرانجام با بیان این که برای اشاعه این طرح ها به حداقل به 10 متر مکعب آب شیرین کن احتیاج است، گفت : مطالعات اجرا شده است و این طرح ها برای کرمان و یزد در حال اجرا است. طرح هایی که به مجلس شورای اسلامی ارتباطی نداشته و دولت نیز با مطالعات آن را انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 121

به "انجام مطالعات برای استفاده از آب شیرین کن در 5 نقطه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام مطالعات برای استفاده از آب شیرین کن در 5 نقطه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید