انتقاد از عدم همکاری پلیس اینترپل کانادا در استرداد خاوری

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران: رئیس پلیس اینترپل ناجا با انتقاد از عدم همکاری پلیس اینترپل کانادا برای دستگیری خاوری از دستگیری و استرداد چند کلاهبردار میلیاردی با همکاری امارات اطلاع داد.

انتقاد از عدم همکاری پلیس اینترپل کانادا در استرداد خاوری

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

سرهنگ مسعود رضوانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، در تشریح آخرین وضعیت پرونده خاوری گفت: بدنبال حکم قاضی پرونده، دفتر پلیس اینترپل تهران، اعلامیه بازداشت خاوری و اعلان قرمز وی را صادر کرد و تا به امروز پیگیری های ما برای بازداشت وی به وسیله پلیس اینترپل کانادا ادامه دارد.

رئیس پلیس اینترپل ناجا با اعلام اینکه تا به امروز چندین دیدار با پلیس اینترپل کانادا برای دستگیری خاوری اجرا شده است، از آخرین دیدار خود با رئیس پلیس اینترپل کانادا در حدود یک ماه گذشته اطلاع داد و با انتقاد از عدم همکاری پلیس اینترپل آن کشور گفت: علی رغم قول های طرف کانادایی، تا به امروز هیچ نتیجه عملی از قول و قرارهای طرف کانادایی ندیده ایم و متاسفانه پلیس اینترپل کانادا از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی می نماید.

وی استرداد خاوری به ایران را بسته به اراده سیاسی و حکومتی دولت کانادا مطرح نمود و اضافه کرد: پیگیری این پرونده و استرداد خاوری از جمله حقوق ایران به عنوان کشور عضو سازمان اینترپل است و دستگیری خاوری کوچکترین اقدامی است که از سوی پلیس اینترپل کانادا می تواند صورت پذیرد.

رضوانی در ادامه با تاکید بر همکاری بسیار خوب پلیس اینترپل امارات با اینترپل ایران، در شرح آخرین اقدامات پلیس اینترپل ناجا از دستگیری چند متهم جرائم مالی میلیاردی و استرداد آن ها به کشور اطلاع داد و گفت: با توجه به اعلام قضایی در خصوص چند متهم مالی و کلاهبرداری و با توجه به پیگیری های اجرا شده توسط پلیس اینترپل ناجا توانستیم این متهمان را از کشور امارات به کشور ایران بازگردانیم و در اختیار مراجع قضایی قرار دهیم.

رئیس پلیس اینترپل ناجا در خاتمه اظهار داشت: پلیس اینترپل ناجا با دیگر اعضای این سازمان ارتباط خوبی دارد و اخیراً ما نیز تعدادی از اتباع افغانی را که از سوی پلیس اینترپل در پرونده های مجرمانه همچون قتل متهم شناخته شده بودند را دستگیر و در اختیار پلیس این کشور قرار داده ایم.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 456

به "انتقاد از عدم همکاری پلیس اینترپل کانادا در استرداد خاوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از عدم همکاری پلیس اینترپل کانادا در استرداد خاوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید