الکاظمی خواستار محافظت از تظاهرکنندگان عراقی شد

به گزارش مجله سایه، نخست وزیر عراق در نشستی امنیتی که روز دوشنبه برای آنالیز تحولات این کشور برگزار گشت، بار دیگر خواستار محافظت از تظاهرکنندگان و فراهم کردن مقدمات برای برگزاری انتخابات شد.

الکاظمی خواستار محافظت از تظاهرکنندگان عراقی شد

به نقل از شفق نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در شروع این نشست به نیروهای امنیتی تاکید نمود که باید از شرکت کنندگان در تظاهرات های مسالمت آمیز حفاظت نموده و به خواسته های قانونی آنها گوش فرادهند و این مساله را جزو اولویت های خود در شرایط کنونی قرار دهند.

وی همچنین بر لزوم فراهم کردن شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات تاکید و گفت باید با تمام توان برای تضمین موفقیت آمیز بودن این انتخابات کوشش گردد.

الکاظمی همچنین با تاکید بر مخالفت با هرگونه حمله به نیروهای امنیتی که میئول حفاظت از تظاهرات مسالمت آمیز است، عنوان داشت که دولت به مقابله با تمامی کوشش ها جهت برهم زدن امنیت و ثبات ادامه می دهد و درخواست حقوق باید متقابلا با احترام به قانون همراه باشد.

وی بر لزوم ادامه آموزش نیروهای حفاظت از تظاهرکنندگان و توانمندسازی این نیروها جهت انجام ماموریت شان با شایستگی بالا و رعایت انضباط و اصول حقوق بشر تاکید نمود.

شورای وزارتی امنیت ملی همچنین مساله حفاظت از زندان ها و تحکیم تدابیر امنیتی در آنها را مورد آنالیز قرار داد و فرمانده کل نیروهای مسلح دستور بهبود سطح حفاظت از زندان ها و تامین امکانات تضمینی برای تحکیم اصول حقوق بشر بر اساس استانداردهای بین المللی در زندان ها را داد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4998

به "الکاظمی خواستار محافظت از تظاهرکنندگان عراقی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی خواستار محافظت از تظاهرکنندگان عراقی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید