اعتقاد به سرمایه گذاری در همدان وجود ندارد

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران/همدان رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: اعتقادی به سرمایه گذاری در همدان وجود ندارد یا اینکه بسیار ضعیف و کم اهمیت است.

اعتقاد به سرمایه گذاری در همدان وجود ندارد

حسین قراباغی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا که با حضور هیئت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری همدان برگزار گردید، اظهار کرد: متأسفانه در استان همدان برای سرمایه گذاری اهمیتی قائل نمی گردد به گونه ای که حتی تشکیل سازمان سرمایه گذاری در شهرداری تنها در حد برطرف تکلیف بوده چراکه این سازمان به 32 نفر نیروی کار احتیاج دارد در حالیکه هم اکنون تنها با پنج نیروی انسانی اداره می گردد که نشان دهنده بی توجهی و بی اعتقادی به سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به تدوین سیاست های بودجه ای کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا، بیان نمود: همانگونه که پروژه ها به پیوست فرهنگی، اجتماعی و مالی احتیاج دارند، ضروری است در تدوین بودجه نیز به این پروژه ها توجه گردد.

قراباغی همچنین با اشاره به نامگذاری یکی از معابر شهر بم به نام همدان یادآور شد: بزرگترین بلوار جدید شهر تاریخی بم به نام همدان و متعاقب آن نیز در همدان بلوار الوند به نام بم نامگذاری شد که این اقدام در راستای خواهرخواندگی این دو شهر بوده است.

به گفته رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان، خواهرخواندگی شهرهای بم و همدان تنها در حد قرارداد، شعار و کار تبلیغاتی باقی نمانده و هم اکنون به انتها رسیده است.

قراباغی در ادامه با اشاره به فعالیت انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان در راستای معرفی همدان در سطح کشور، گفت: با توجه به اقدامات و کوشش این انجمن شاهد تغییر و تحولات ملموسی در حوزه گردشگری استان هستیم.

وی برگزاری انجمن صنفی راهنمایان گردشگری به صورت ویدئوکنفرانس طی یک سال اخیر در راستای پیگیری و برطرف مسائل حوزه گردشگری استان را ارزشمند دانست و اظهار کرد: پیگیری های این صنف نشان دهنده پویا بودن آن بوده و اقدام انجمن، قابل قدردانی است.

حمایت از سرمایه گذار در همدان فقط در حد شعار است

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با اشاره به اینکه متأسفانه در استان همدان سرمایه گذاری ها به دلایل مختلف و بی منطق رد یا ابطال می شوند گفت: موانع سرمایه گذاری در همدان مانع پیشرفت و توسعه پایدار استان شده است.

ابراهیم مولوی با بیان اینکه هنوز موضوع جذب سرمایه گذار در استان جدی گرفته نشده است و سرمایه گذاران در بروکراسی اداری سرگردانند، اضافه نمود: اینکه جواب استعلام سرمایه گذار بیش از چندین ماه یا بیش از یک سال به طول انجامد، بی توجهی به مقوله اشتغال و رونق مالی استان را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه همدان استان صنعتی نیست، اضافه نمود: ایجاد اشتغال در این استان به راحتی مقدور نیست بنابراین نباید اجازه اخلال در جهت سرمایه گذاری داده گردد چراکه سرمایه گذاری موتورمحرکه توسعه پایدار است.

مولوی با اشاره به اینکه هدف ما در حمایت از سرمایه گذار، دور کردن دغدغه از خانواده ها و ایجاد امید در جوانان تحصیلنموده با رونق اشتغال است، یادآور شد: متأسفانه در استان همدان حمایت و تکریم سرمایه گذار در حد شعار باقی مانده است.

وی داشتن تفکر و نگاه توسعه ای را از عوامل تحقق رونق مالی برشمرد و اضافه نمود: دستگاه های مرتبط با حمایت و جذب سرمایه گذار باید به این بیندیشند که آرامش جامعه در موقعیت و نقش دادن به انسان ها حاصل خواهد شد و این زمانی محقق می گردد که کارآفرینان و سرمایه گذاران به عنوان فعالان مالی جامعه مورد توجه و حمایت واقعی قرار گیرند و برای تحقق امر سرمایه گذاری خط vip ایجاد گردد.

مولوی اضافه نمود: مسئولان در همدان تنها شعار دفاع از سرمایه گذار می دهند و در عمل چیزی دیده نمی گردد به گونه ای که متأسفانه بدون گفت وگو و شنیدن سخنان سرمایه گذاران این فعالان مالی را رد نموده و اجازه سرمایه گذاری در استان به آنها داده نمی گردد که نمونه های زیادی از این گونه سرمایه گذاران که از همدان فراری داده شده اند، قابل بیان است.

لزوم برنامه ریزی دقیق در اجرای پروژه های سرمایه گذاری

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان نیز با تأکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شهرداری در اجرای پروژه های سرمایه گذاری، گفت: در صورت تخصیص بسته های تشویقی به سرمایه گذاران باید پیوست های فرهنگی، مالی و اجتماعی نیز مدنظر قرار گیرد.

رضوان سلماسی با انتقاد از اینکه متأسفانه آسیب های برخی از پروژه ها بعد از اجرا معین می گردد، یادآور شد: با توجه به اینکه تخفیفات و تسهیلات ارائه شده به سرمایه گذاران و اجرای پروژه ها از حق عامه مردم تأمین می گردد، ضروری است مطالعات دقیق و مناسبی قبل از شروع پروژه انجام گردد.

وی به ظرفیت های تأثیرگذار گردشگری استان به ویژه شهر همدان در جذب گردشگران و سرمایه گذاران اشاره نمود و گفت: با برنامه ریزی و مدیریت مناسب می توانیم میزبان مهمانان و گردشگران استان های همجوار باشیم چراکه اصلاح نگاه مدیریتی و توجه به حوزه گردشگری، رونق و توسعه مالی را به دنبال خواهد داشت.

همبستگی بین ادارات برای حوزه گردشگری وجود ندارد

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان هم به بیان مسائل حوزه گردشگری پرداخت و گفت: متأسفانه به کارگیری مدیران متخصص در حوزه تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باعث بی توجهی و آسیب به این حوزه شده است.

مهرداد ضیایی مهر با اشاره به شرایط کنونی با شیوع ویروس کرونا و آسیب های آن به حوزه گردشگری، اظهار کرد: در کمتر استانی برنامه ای برای پساکرونا برای برطرف مسائل و دغدغه های حوزه گردشگری تدوین شده است و استان همدان نیز از این موضوع مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه هیچ گونه همبستگی بین ادارات استان برای اقدامات حوزه گردشگری وجود ندارد، اضافه نمود: رایگان کردن احداث هتل در راستای حمایت از سرمایه گذاران و رونق صنعت گردشگری توسط شورای شهر همدان در دوره های چهارم و پنجم اقدام ارزشمندی بود و این گونه اقدامات می تواند در رونق صنعت گردشگری و اقتصاد استان تأثیرگذار باشد.

ضیایی مهر در سرانجام گفت: اگر ما ادعای پایتخت تاریخ و تمدن کشور را داریم و جزء پنج استان گردشگری کشور هستیم، باید به مسائل این حوزه نیز بپردازیم به ویژه در حال حاضر و شرایط شیوع ویروس کرونا می توانیم از این فرصت برای برطرف مسائل برای پساکرونا استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6514

به "اعتقاد به سرمایه گذاری در همدان وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتقاد به سرمایه گذاری در همدان وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید