اعتراض هند به گشت زنی بی مجوز ناوشکن موشک انداز آمریکا خبرنگاران

به گزارش مجله سایه، وزارت خارجه هند گفت، دهلی نو اعتراض خود را درباره گشت زنی بدون مجوز ناوشکن موشک انداز آمریکایی در آب های هند، به اطلاع واشنگتن رساند.

اعتراض هند به گشت زنی بی مجوز ناوشکن موشک انداز آمریکا خبرنگاران

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اقدام اخیر ناو نیروی دریایی آمریکا در گشت زنی در منطقه انحصاری مالی هند در آب های مجمع الجزایر لکشادویپ، اعتراض دهلی نو را در پی داشت.

وزارت خارجه هند درباره اقدام ناوشکن موشک انداز جان پل جونز نیروی دریایی آمریکا در ورود به منطقه انحصاری مالی هند اعتراض کرد و اطلاع داد که دهلی نو مراتب نگرانی خود را به اطلاع واشنگتن رسانده است.

بنا بر گزارش روزنامه هندی دکان هرالد، وزارت خارجه این کشور روز آدینه در بیانیه ای گفت: (ناوشکن موشک انداز) جان پل جونز به طور مرتب در حال رفت و آمد از خلیج فارس به سمت تنگه مالاگا رصد شد. ما نگرانی خودمان را درباره عبور آن از منطقه انحصاری مالی مان به وسیله کانال های دیپلماتیک به دولت ایالات متحده آمریکا ابلاغ کردیم.

ناوگان نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته بیانیه ای درباره حضور بدون مجوز این ناو آمریکایی در آب های هند منتشر نموده و مدعی شده بود که جان پل جونز طبق قوانین بین المللی از حق گشتزنی برخوردار بود.

به ادعای نیروی دریایی آمریکا، آزادی عملیات گشت زنی و عبور و مرور، استفاده قانونی از مناطقی است که حقوق بین الملل ادعای دریایی هند را به چالش می کشد.

وزارت خارجه هند روز آدینه در رد این اقدام و ادعای متعاقب نیروی دریایی آمریکا تاکید نمود، موضع صریح و اعلامی دولت هند، همان موضع کنوانسیون سازمان ملل درباره حقوق دریا ها است.

این وزارتخانه توضیح داد: (مفاد این) کنوانسیون به دیگر کشور ها اجازه انجام عملیات در منطقه انحصاری مالی (یک کشور دیگر)، رزمایش های نظامی شامل استفاده از سلاح و مواد منفجره بدون رضایت آن کشور ساحلی را نمی دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7454

به "اعتراض هند به گشت زنی بی مجوز ناوشکن موشک انداز آمریکا خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض هند به گشت زنی بی مجوز ناوشکن موشک انداز آمریکا خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید