اسکلت های خارجی روباتیک به راه رفتن نوجوانان کمک می کند

به گزارش مجله سایه، آموزش های راه رفتن با اسکلت های خارجی روباتیک در نوجوانانی با آسیب های مغزی اکتسابی می تواند آن ها را به الگوی راه رفتن عادی نزدیک کند.

اسکلت های خارجی روباتیک به راه رفتن نوجوانان کمک می کند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، گروهی از محققان نیوجرسی نشان داده اند که آموزش راه رفتن با استفاده از اسکلت های خارجی روباتیک عملکرد حرکتی را در نوجوانان و جوانان بالغ مبتلا به آسیب مغزی اکتسابی بهبود می بخشد.

آسیب های مغزی اکتسابی اغلب منجر به همی پارزی می شود که این موضوع باعث کاهش قابل توجهی در عملکرد تعادلی و راه رفتن می شود و برمیزان فعالیت و مشارکت در امور روزمره زندگی افراد تاثیر منفی می گذارد. آموزش راه رفتن با استفاده از اسکلت خارجی روباتیک گزینه خوبی برای توانبخشی حرکتی در افراد مبتلا به همی پارزی است، اما مطالعات کمی در مورد نوجوانان و جوانان اجرا شده است. مطالعات اولیه این گروه نتایج امیدبخشی را در این رده سنی نشان می دهند.

شرکت کنندگان در این مطالعه شامل هفت نفر از سنین 13 تا 28 ساله، با آسیب مغزی اکتسابی (ABI) و همی پارزی و یک گروه کنترل سالم بودند. گروهی که آسیب مغزی اکتسابی داشتند افرادی بودند که بدلیل کمبود اکسیژن، ضربه و سکته مغزی دچار مشکل شده بودند. تمام شرکت کنندگان طی 4 هفته، 12 جلسه 45 دقیقه ای تمرین تکراری راه رفتن با اسکلت خارجی روباتیک را دریافت کردند. تمامی این آموزش ها تحت نظر یک متخصص فیزیوتراپی انجام شد.

دکتر کاروناکران از اعضای این گروه گفت: در خاتمه آموزش 4 هفته ای، شرکت کنندگان پیشرفت خوبی در الگوی راه رفتن عادی از جمله انجام قدم های بیشتر و راه رفتن سریعتر داشتند.

اگرچه نتایج امیدوارکننده است، اما محققان معتقدند مشکلاتی از جمله شرکت کننده های کم و عدم وجود گروه کنترل مناسب محدودیت هایی ایجاد کرده و برای تایید تاثیر آموزش در این گروه سنی باید مطالعه بیشتری صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6541

به "اسکلت های خارجی روباتیک به راه رفتن نوجوانان کمک می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکلت های خارجی روباتیک به راه رفتن نوجوانان کمک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید