15 هزار اصله نهال در محدوده منطقه13 سبز می گردد

به گزارش مجله سایه، شهردار منطقه 13 با اشاره به شروع نهضت درختکاری در محلات این منطقه با هدف توسعه و حفظ فضا های سبز شهری، از کاشت 15 هزار اصله نهال در منازل شهروندان این منطقه و معابر شهری اطلاع داد.

15 هزار اصله نهال در محدوده منطقه13 سبز می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13، علی احمدی، شهردار منطقه با اشاره به آغاز نهضت درختکاری در محلات این منطقه با هدف توسعه فرهنگ محیط زیست گفت: با توجه به اهمیت فضای سبز در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، طرح فراگیر توزیع و کاشت 15 هزار نهال در باغچه منازل شهروندان و بعلاوه کاشت نهال در حاشیه معابر و بدنه بزرگراه ها در قالب طرح نهضت درختکاری در سطح محلات در دست اجراست

به گفته او، شهروندان می توانند تا تاریخ 15 اسفند ماه، به وسیله تماس با سامانه 137 درخواست خود را برای تهیه و کاشت نهال در منازلشان ثبت نمایند.

شهردار منطقه ادامه داد: گونه های گیاهی که برای این طرح در نظر گرفته شده متناسب با شرایط آب و هوایی شهر تهران و با اولویت گونه های مقاوم به کم آبی و سایر تنش های محیطی بوده و شهروندان می توانند با توجه به گونه های موجود و متناسب با باغچه منازلشان، حداکثر تا 4 نهال را درخواست نمایند.

علی احمدی با بیان اینکه، اطلاع رسانی نهضت درختکاری به وسیله مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز با نصب بنر در سطح منطقه و بعلاوه به وسیله فضای مجازی انجام می گردد یادآور شد: این مراکز آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان و ارائه مشاوره تخصصی پیرامون کاشت نهال می باشند.

او بعلاوه به برگزاری تور های علمی تفریحی بوستان سرخه حصار اشاره و یادآور شد: به همت مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز و با توجه به آغاز ایام نهضت نهال کاری، تور علمی تفریحی شهروندی با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور شهروندان با موضوع کاشت نهال به صورت حضوری و عملی برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 11132

به "15 هزار اصله نهال در محدوده منطقه13 سبز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 هزار اصله نهال در محدوده منطقه13 سبز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید