ارزیابی فنی هِدهای جدید چاپگر دیجیتال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر صورت گرفت

به گزارش مجله سایه، محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیروز به ارزیابی فنی هد های چاپگر دیجیتال شدند که این اقدام به انتخاب بهتر، برای خرید چاپگر ها یاری می نماید.

ارزیابی فنی هِدهای جدید چاپگر دیجیتال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر صورت گرفت

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

گروه دانشگاه خبرنگاران، سمیرا موحدی، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح ارزیابی فنی هد های جدید چاپگر های دیجیتال چاپ منسوجات با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی گفت: این طرح با هدف اولویت بندی معیار های فنی هد های چاپگر دیجیتال منسوجات برای شناسایی احتیاج این بخش، اجرایی شده است.

موحدی اضافه نمود: انتخاب هد های جدید ارائه شده در بازار جهانی و ورود به بازار ایران از دیگر اهداف اجرایی شدن این پروژه به شمار می رود.

فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه هد، مهم ترین قطعه یک ماشین چاپگر دیجیتال است که ویژگی ها، سرعت و کیفیت چاپ را معین می نماید، گفت: اجرای این طرح می تواند تا حدودی از نظر معرفی و آنالیز ویژگی های چند نمونه از هد های جدید و به روز جهان و شناخت اولویت های موردنظر صنعتگران در انتخاب آنها، مؤثر باشد.

وی با اشاره به فرآیند اجرای پروژه بیان نمود: در ابتدا چند نمونه از جدیدترین هد های ارائه شده در بازار روز جهان توسط بهترین کمپانی های تولیدکننده آنها، شناسایی و با مطالعه تکنولوژی آنها، ویژگی های فنی پراهمیت شان آنالیز و به عنوان معیار های معین کننده، مورد نظر نهاده شد.

موحدی ادامه داد: سپس به وسیله طراحی پرسشنامه و جمع آوری اطلاعات بر مبنای مصاحبه با صنعتگران چاپ دیجیتال پارچه و استفاده از روش تصمیم گیری تحلیل سلسله مراتبی، معیار های موجود، با توجه به اولویت های موردنظر صنعتگران در انتخاب هد، رتبه بندی شدند. نهایتاً اولویت بندی هد های موجود براساس ویژگی ها و معیار های آنالیز شده، ارائه و بهترین گزینه از بین هد های موجود، انتخاب و پیشنهاد شد.

وی با بیان اینکه تهیه دیتاشیت ها و اطلاعات فنی و تجاری هد ها از کمپانی های سازنده آن ها در کشور های خارجی از چالش های این طرح بوده، بیان نمود: مخاطب این طرح، می تواند صنعت چاپ دیجیتال باشد.

موحدی اظهار داشت: از نتایج آنالیز های این طرح می توان برای یاری به انتخاب بهتر هد چاپگر در صنعت اشاره نمود. همچنین تا به امروز از این روش برای اولویت بندی معیار های فنی در صنعت چاپ دیجیتال استفاده نشده است.

وی اظهار کرد: نهایتاً با تحلیل های اجرا شده آماری و ریاضی و نتایج به دست آمده در این زمینه، شرکت های مهندسی و بازرگانی واردکننده و فروشنده هد های چاپگر دیجیتال، می توانند تا حدودی با نمونه هایی از اولویت های خریداران این هدها، آشناتر شده و با شناسایی آن ها، از بین گزینه های جدید موجود در بازار جهانی، بهترین هد متناسب با اولویت های مصرف کنندگان را وارد نموده و به خریداران خود، پیشنهاد دهند.

لازم به ذکر است، استاد راهنمای این پروژه محمدرضا بابائی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 5626

به "ارزیابی فنی هِدهای جدید چاپگر دیجیتال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر صورت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی فنی هِدهای جدید چاپگر دیجیتال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر صورت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید