آمریکایی ها عاقل باشند غرب آسیا را ترک خواهند کرد

به گزارش مجله سایه، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: نفوذ آمریکا در غرب آسیا به شدت دچار ضعف شده و اگر عاقل باشند غرب آسیا را ترک خواهند کرد و باید ترک نمایند و مطمئناً این کار را خواهند کرد.

آمریکایی ها عاقل باشند غرب آسیا را ترک خواهند کرد

برای سفر با پوکت ارزان قیمت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سردار احمد وحیدی، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، عصر امروز (سه شنبه 6 آبان) در اختتامیه همایش افول آمریکا؛ فرایند گذشته و تحولات آینده که با همکاری دانشگاه جامع امام حسین (ع) و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار گردید، گفت: شرایط ما شرایط حساسی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در پیچی تاریخی قرار داریم و هندسه قدرت دنیای در حال شکل گیری جدید است.

وی ادامه داد: شناخت تحولات این دوره اهمیت دارد و در این تحولات، صندلی کسانی که قدرت اداره دنیا را برای مدت ها بر عهده داشتند مهم است. اگر این مقاطع را به خوبی نشناسیم زمان می گذرد و ما باقی می مانیم.

فرمانده اسبق نیروی قدس سپاه با بیان اینکه قدرت نظامی آمریکا هم مثل سایر حیطه ها در حال افول است، گفت: آمریکا، ناو و هواپیما دارد، اما ارتش خسته و درمانده این کشور نتوانست از پس عراق بربیاید و عراق تبدیل به گرداب آنان شد.

وحیدی ادامه داد: در سال 2006 گزارشی که هردو جناح اصلی آمریکا تهیه نموده بودند، حاکی از این بود که عراق تبدیل به گرداب شده و زودتر باید از عراق خارج شویم.

وی توضیح داد: آمریکا با سرافکندگی از موضع یک اشغالگر که آمده بود طالبان را شکست بدهد تبدیل به برقرار نماینده صلح با طالبان شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قدرت نظامی آمریکا کمیّت دارد، اما آیا قدرت پیاده سازی اهداف سیاسی خود را نیز دارد؟ توضیح داد: نفوذ آمریکا در غرب آسیا به شدت دچار ضعف شده و اگر عاقل باشند غرب آسیا را ترک خواهند کرد و باید ترک نمایند و مطمئناً این کار را خواهند کرد.

ادامه دارد ...

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 5683

به "آمریکایی ها عاقل باشند غرب آسیا را ترک خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی ها عاقل باشند غرب آسیا را ترک خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید