آلمان: لزوم پاسخ مشترک اروپایی به بحران کرونا، اروپا باید مستقل گردد

به گزارش مجله سایه، وزیر امور خارجه آلمان بر لزوم پاسخ مشترک اروپایی به بحران کرونا و استقلال روزافزون این اتحادیه در همه زمینه ها تاکید نمود.

آلمان: لزوم پاسخ مشترک اروپایی به بحران کرونا، اروپا باید مستقل گردد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در تبادل نظر با روزنامه دی ولت آلمان درباره ابزار قرار دریافت اعتراضات ضد محدودیتهای کرونایی از طرف گروه های افراطی هشدار داده و درباره توافق میلیاردی اخیر بین مرکل و ماکرون برای مبارزه با عواقب اقتصادی بحران کرونا گفت: این یک پیشرفت واقعی است که آلمان و فرانسه با هم در اروپا مسئولیت در این باره را بر عهده گرفته اند. ما می خواهیم از کشورهایی حمایت کنیم که به شدت از این بحران آسیب دیده اند. این به نفع مردم آلمان است که همه از این بحران به خوبی خارج شوند. این به نفع اقتصاد صادرات محور ما هم است.

وی از توافق با مرکل درباره این بسته میلیاردی در ائتلاف عظیم سخن گفته و در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد: شرایط فعلی با بحران اقتصادی و بحران یورو به هیچ وجه قابل قیاس نیست. این بیماری همه گیر یک شوک خارجی است که همه کشورهای این اتحادیه را از نظر اقتصادی به روشی مشابه و بی تقصیر آسیب رسانده است.

هایکو ماس در بخش دیگری از این تبادل نظر درباره اختلاف نظرهایی که در اتحادیه اروپا درباره طرح مشترک مرکل و ماکرون وجود دارد گفت: من بر این عقیده ام که ما به یک پاسخ مشترک اروپایی به بحران کرونا احتیاج داریم. ما به صورت گسترده پیشنهادات خود را با این هدف ارائه داده ایم که یک توافق گسترده درباره آن را امکان پذیر کنیم. در این صورت همه ما در سرانجام سود خواهیم برد. من خوشبین هستم که در نهایت به توافقی در این راستا دست خواهیم یافت.

وی درباره تشدید نژاد پرستی و ایده های پوپولیستی در اروپا هشدار داده و آن را برای این اتحادیه بسیار خطرناک ارزیابی نموده و درباره ابزار قرار دریافت اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی توسط این گروه ها برای محقق کردن اهداف خود هشدار داد.

ماس در بخش دیگری از این تبادل نظر تاکید نمود که اروپا باید روی شایستگی ها و قدرت خود تکیه کند. این امر در درجه اول به این مفهوم است که در زمینه زیر ساخت های مهم و فناوری های آینده از وابستگی دیگران خارج شویم. ما به یک اروپای مستقل احتیاج داریم. در این راستا ما باید دائما در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش همچنین بر لزوم ایجاد جهانی عاری از تسلیحات هسته ای تاکید نموده و گفت: ما همه اقدامات لازم را در پیش خواهیم گرفت تا موضوع خلع سلاح را دوباره در دستور کار بین المللی قرار دهیم.

هایکو ماس در بخش دیگری از این تبادل نظر از کوشش های خود و مذاکراتش با کشورهای مختلف برای لغو هشدارهای سفر کرونایی خبر داده و ابراز امیدواری کرد که این هشدارهای سفر حداقل در اتحادیه اروپا بعد از 14 ژوئن لغو گردد.

وی در عین حال گفت که تعطیلات تابستان سال جاری در بحران کرونا دیگر مانند سال های قبل نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3849

به "آلمان: لزوم پاسخ مشترک اروپایی به بحران کرونا، اروپا باید مستقل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: لزوم پاسخ مشترک اروپایی به بحران کرونا، اروپا باید مستقل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید