4 فایده ماساژ در فصل پاییز

به گزارش مجله سایه، سلامت خبرنگاران : ماساژدرمانی در پاییز را حتما انجام دهید.

4 فایده ماساژ در فصل پاییز

ماساژ در پاییز ایمنی بدن را بالا می برد.

به گزارش خبرنگاران، ماساژ یکی از راه حل های ساده و موثر برای ایجاد آرامش در ماهیچه ها و بدن است. متخصصان همیشه به افراد پیشنهاد می نمایند هر چند وقت یکبار اقدام به ماساژ بدن نمایند و از فواید آن لذت ببرند. هم اینک در فصل پاییز قرار داریم و انجام ماساژ در این فصل یکی از توصیه های اکید متخصصان بوده است.

در این مطلب به اهمیت انجام ماساژ در فصل پاییز می پردازیم:

1- بهبود خلق و خو و آرامش فکر

انجام ماساژ به بهبود آرامش فکر و جسم یاری می نماید. مطالعات نشان داده است انجام ماساژ به طور منظم می تواند برای کاهش سطح استرس و کنترل آن مفید باشد. ماساژ باعث افزایش فراوری هورمون های سروتونین و دوپامین در بدن می گردد که مسئول احساس خوشی هستند. بعلاوه این کار به کاهش سطح کورتیزول خون که مسئول استرس است یاری می نماید. همه این موارد منجر به بهبود سلامت روانی فرد می گردد.

2- افزایش ایمنی بدن

زمانی که فرد اقدام به ورزش می نماید، بدن پس از مدتی دچار استهلاک و خستگی می گردد. ماساژ منظم می تواند باعث افزایش گردش خون در بدن و رسیدن اکسیژن کافی به سلول ها گردد که این امر می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری کند. پاییز فصل بیماری هایی همانند سرماخوردگی و آنفلوانزا است و تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با این بیماری ها لازم است.

3- درمان درد و رنج، گرفتگی و کشیدگی

انجام ماساژ منظم به آرامش و برطرف گرفتگی ماهیچه های بدن و التیام جراحت های کوچک وارده یاری می نماید. در صورتی که در استفاده از ماهیچه ها زیاده روی گردد، بروز گرفتی و درد در آن ها افزایش می یابد و ساده ترین راه حل برای جلوگیری و درمان آن انجام ماساژ است. ماساژ باعث گردش مناسب خون در بدن و نیز اکسیژن رسانی به بافت ها و ماهیچه ها می گردد و فرایند التیام جراحت ها و گرفتگی ها را تسریع می نماید.

4- مقابله با افسردگی های فصلی

نور گرمابخش خورشید می تواند یکی از راه حل های ساده برای خلاصی از افسردگی باشد. با این حال، با شروع فصل پاییز طول روز ها کوتاه و اندازه دریافت نور خورشید کم می گردد و این به معنای افزایش اضطراب و خطر بروز افسردگی های فصلی است. با این وجود، کمتر کسی می داند تاثیرات انجام ماساژ معادل روان درمانی است. مطالعات نشان داده است ماساژ باعث افزایش انتقال دهنده های عصبی شده و به کاهش اضطراب و نگرانی فرد منجر می گردد. بعلاوه ماساژ با پایین آوردن سطح ضربان قلب، می تواند به آرامش بیشتر بدن یاری کند.

از دیگر فواید ماساژ در فصل پاییز می توان به بهبود کیفیت خواب اشاره نمود.

منبع: رکنا
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 9888

به "4 فایده ماساژ در فصل پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 فایده ماساژ در فصل پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید